Thursday, January 14, 2010

Ketam itu MILIK....

Salam...

Setelah bbrp hari terbayangkan ketam2 berjoget dlm kotak fikiran aku...

At last...

Berjaya jgk aku merealitikannyer...kah3

Ketam Masak Lemak Putih...

Dlm kol 4pm aku dh sms hata ckp nk mkn menu itu...

Trus g jusco wangsa maju..ketam 2 ekor..ikan merah 2 ekor...

Smp umah letak barang..tuka baju..ketam yg aku kerjakan dulu...lapa tahap umbrella dh nie..sbb td time kat opis aku just mkn ns lemak free je kol 11.30am..(ape kene mengena la umbrella dgn lapa??)


So here is the result...kikiki...puas tahap gaban..rase nk bersilat je..ek3

So KETAM ITU MILIK AKU..kah3


Resepi yg very2 simpol...

Bahan2 :
- Ketam - 2 ekor
- Santan - 1 kotak (kalo santan perah - 1/2 biji cukup kot)

- Udang kering - 5 eko

- Cili kering - 2 biji ( dipotong2)

- Bawang merah - 2 biji - dipotong halus

- Air - 500ml (kalo gune santan kotak-- kalo gune santan perah xyah =D)

- Garam

Cara2 masak :

- Masukkan Santan, Air, Udang Kering, Bawang Merah & Cili Kering
dlm periuk
- Reneh dgn api yg kecik smp mendidih..if api beso kang santan perah korng pecah mnyk plk..nnt x sdp..

- Masukkan ketam - tggu hingga mendidih kali ke-2..

- Dh mendidih - masokkan garam scukup rase

- Bia dlm 5 mints

- Its ready to eat..




Simple kan?? kalo nk try bleh la msk...hu3




end

0 comments: