Tuesday, January 26, 2010

Mkn mlm bersama si Kecil...

Salam...

2nite aku & hata konon2 diet sbb siang td pon lunch dh kol 3 lebey sbb tggu hata jmp client..

then kami decided tuk mengisi sisa2 kekosongan perut di Pak Li Kopitiam...
Sedang enak mkn..kami dihiburkan dgn kerenah anak kecil yg baru dpt kaki kate org..
baru bleh jln...
sgt comel, & sgt teruja nk bjalan...
aku geram jer tgk..mak die pon boleh tahan jgk..ek3
ralit skejab aku tgk bby tu..mlayang kejab...
aku tgk hata...hata tgk aku..then we all same2 ckp..
nnt ade rezki ade la..
aku akur & angguk jer..
aku taw..
nnt 8hb nie baru aku tau what is the next step...


rase terhibur tgk anak org..ank sedara lg la..hu3

Sabar itu sparuh dr iman...
Musti ade sbb knp Allah x bg kite REZEKI itu lg...
Musti ade sbb knp Allah x bg kite REZEKI itu skrg...
Musti ade sbb knp Allah bg kami ber2 dulu...
Musti ade sbb knp Allah bg dugaan nie pada kami..

Aku tau..
Allah musti tau bile mase yg sesuai tuk kami terima REZEKI itu...
Allah musti tau bile ketika yg sesuai tuk kami terima REZEKI itu...
Allah musti tau baik & buruknyer utk kami...

Muhasabah diri kejab...
Btol kate org..makin mngharap..makin kuat la dugaan yg ALlah beri..
Allah beri kite dugaan sbb nk uji tahap kesabaran kite...
Allah beri kite ujian sbb Allah syngkan kita...
Jadi...
Sabar & tawakal la kite supaya Allah perkenankan permintaan kite...








end

0 comments: