Friday, July 16, 2010

Sumernyer NAIK!!!!!

Salam

entry - NAIK LAGI!!!

nie bkn entry luahan hati cite BERAT BADAN AKU NAIK 3KG...ek3

TAPI!!!

rege minyak,gula,gas, diesel yg naik start tgh mlm td...kalo rege brng2 nie naik..gaji aku pon ikot naik skali xpe la jgk..nie gaji aku still kat takuk tu jgk...mentang2 la nk raye dh..pose pon dh dekat..mcm2 alasan gov nie...geram plk aku..

Info nie aku dpt dr 1 of my opismate pny google reader :

Harga petrol, diesel, gula dan gas LPG naik berkuatkuasa mulai tengah malam ini.

Petrol RON 95 dan RON 97 serta diesel naik 5 sen.
Manakala harga gula pula naik 25 sen, dengan gas LPG naik sebanyak 10 sen sekilogram
Kenaikan semua harga tersebut akan berkuatkuasa mulai tengah malam ini.
Berikut adalah harga baru:

- Petrol RON 95 - RM1.85 seliter.
- Petrol RON 97 - RM2.10 seliter.
- Diesel - RM1.75 seliter.
- Gula - RM1.70 sekilogram
- Gas LPG - RM1.85 sekilogram

Berikut adalah harga baru gas:

* Tong 14KG - dari RM24.50 kepada RM25.90 (naik RM1.40)
* Tong 12KG - dari RM21.00 kepada RM22.20 (naik RM1.20)
* Tong 10KG - dari RM17.50 kepada RM18.50 (naik RM1.00)

Sementara itu, Berita Harian online memetik Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai berkata, kerajaan perlu mengurangkan subsidi bagi menjimatkn perbelanjaan kerajaan dan mengurangkan defisit fiskal supaya pasaran dunia dan dalaman lebih yakin dengan kekuatan ekonomi negara.




end

1 comments:

zon panas said...

takpe nnti trafic blog ni naik, income ko pun naik, bole blanje aku bayar barang2 yg dah naik tu.hehe