Wednesday, September 15, 2010

A day B4 Raye....

Salam

entry-lemang& nasi impit

Baru nk cite even dh 6 hari berlalu...tp tetap nk story mory jgk...

On thursday pg2 aku & hata g tesco g bli brng2 & pulut tuk wat lemang...dis yer wat sket je sbb my 2 sis xde...so wat 1 gantang a.k.a 4kg pulut jer...4kg pon penat ok...huk3

then siap2 lemang pastu wat nasi impit plk...
haahhhh...tang nie aku penin dgn mak & abah...sorng soh gini..sorng lg soh wat camtu..aku yg menerima arahan nie ponin...hak3

xde la byk mane pon pic yg aku snap...but layankan ajo moment wat lemang & nasi impit kami yer...huk3
Perah Santan kelapa time...lenguh tangan sbb dh lama x buat actvty nie...ek3
nmpk sgt peha aku dh mengembang kan???
suar nie dulu gelebeh mcm bleh msok 2 org..skrg aku sorng pon ngam2 jer...ek3

my mak pon kene turun padang jgk sbb aku wat agak lemb.. sket..ek3 my anak2 sedara plk tgk pilih pulut yg buruk2... =)
time tuk isi pulut & santan into de buluh...
muke serius gile...kusyuk siot...ek3
anak buah aku sorng nie aku xtaw apesal tgk aku siap cekak pinggang bagai...
nk jd pengadil ke ape???

ukur pulut & santan..if overload muntah la nnt...
Siap sudah...ek3
bakar lemang time...panas siot time nie...ek3
periuk nasi impit yg menjadi bahan mak&abah...fuhhhh..fenin2..
mlm raye suda..
lepak time..nie turn my k.yang plk msk rendang ayam & gulai ikan keli tuk aku...ek3

time nie my BIL yg pkai t'shirt biru tu tetibe jadi pemalu...ek3

mlm nie mmg tdo agak lewat sbb aku duk iron bju hata,aku & abah...alih2 pgnyer abah pkai baju laen plk..penin aku...ape angin ntah la...

tp yg pasti kuih muih sume dh siap msok dlm balang..even kuih yg aku bwk is kuih "tunjuk" & the rest k.yong yg buat tp tetap bersemangat tuk mngisi...ek3

mlm tu jgk kiteorg bedal sbtg lemang..x sabo2 nk tggu esknyer...ek3







end

0 comments: