Tuesday, March 15, 2011

Gulai Labu...

As Salam

entry:jom makan..

ahad lps mmg mase tuk mengeram kat umah sajo sbb rase mcm xde plan nk kemane2...
so aku dgn ringan tulang 4 kerat telah msk menu yg paling simple...gulai labu & ikan goreng..ek3

so the ingredient is so simple saje...
Bahan2 :
1 - Labu - potong sebesar 2 jari
2 - Kacang panjang - dlm 5 runtai
3 - Daun Kunyit - 1 helai
4 - Santan - 1 kotak kecik
5 - udang kering - 5 ekor
6 - Air - setgh kole..ikot byk mane nk kuah..jgn byk sgt..nnt cair..hu3
7 - Garam (secukup rase)

CareMasak :
1 - Masukkan bahan 1 - 6 & didihkn dgn api yg sederhana besar- kalo guna santan perah kene kaco sentiasa tuk elak pecah minyak...

2 - Bile dh mendidih..rase la itu labu dh empuk / blom..
3 - bile dh empuk masuk garam secukup rase...
4 - SIAP sudah....

so nie la hasilnyer....
simple sajo...aku tau sume org musti dh pandai masak nie..tp saje nk post jgk kat blog aku nieh...ek3

the desert plk aku mkn dragon fruit..i like this fruit :ek3
suke same ini buah sbb 1st time
mkn time mase g seminar usahawan kat hotel nikko, kl
6 tahun lps...
gile ketinggalan..kikiki
ade aku kesah???



end

0 comments: