Thursday, April 07, 2011

1st time in my life...

As Salam

entry:bleh?

dinihari td..around 2am..mate ni tetibe x dpt tido..so aku pon saje gatal mnyiapkn felt phone casing...tgh2 asyik mnjahit keliling felt..tetibe rase hidung mcm berair jer...pdhal aku x bersin pon...

so aku sok..sek.sok..sek aje la..tetibe rase mcm ade mende mngalir keluar..kesat dgn jari jer..tp x pandang pon jari...rase meleleh lagi...kesat lagi..tp kali nie aku tgk jari sbb pelik apesal ade hingus tetibe???skali tgk...nah kau!!!! DARAH!!!

terus kelam kabut carik tisu..bijih sket2..makin byk..trus ketuk pintu blik comp. hata...cam kartun jgk la kiteorg time tu sbb x penah kene...kalo ade pon aku sedar time darah tu dh kering dlm hidung mcm dulu2...

abih jgk la 4-5 helai tisu penuh dgn darah tu...terus rase mcm sakit tekak & penin2 sket..trus mnt hata google camne nk berentikan darah tu dr trus kuar...

so the easy step yg aku buat :

1) duduk sambil badan bongkok sket ke depan...
2) tundukkn sket kepala..(jgn dongak / baring ok...darah x berenti dgn care itu)
3) bernafas ikot mulut..
4) ambil ais - letak dlm kain then tuam2 kat pipi & dahi...
5) sambil tuam2 tu tangan picit2 lembut batang hidung & hidung tu kasik darah tu kuar abih2..
6) buat slama 10mints...
7) pastu letak kain basah kat belakang tengkuk or mane2 tmpt yg rase panas..

result :
alhamdulillah la...mmg darah tu kering & aku dh x penin2 lalat langau sgt...
kalo dulu2 kat kg kalo idung berdarah bleh la carik daun sirih..genyeh2 sket..pastu gulung2 sumbat dlm hidung...kat kl nie kalo dh mlm2 bute mane nk carik???ki3

tp yg peliknyer mcmane idung aku bleh berdarah???
aku xde plk dr panas...sejuk gile ade la sbb smp 2 kipas on...nk kate x byk mnum air..rasenyer 1/2 jam b4 kene dh sbotol mneral kecik aku teguk...
nie la hasil bijih...ek3
nie hasil bijihan pertama...
mls nk show off bijihan yg berikutnyer..ki3


nie 1st time in my lifee kene hidung berdarah...takut gilo sbb tgk darah kuar...bijih jer..merah..bijih jer..merah tu ketul2...adooii!!!




end

0 comments: