Sunday, March 25, 2012

Sup Ikan Merah

As Salam

entry : jom masak2

Actually ni cite 3 mggu lps...baru arini jumpe blk gambo & baru tringat nk story..kih3

Aritu my Qaisara sgt liat nk mkn nasi...aku jadik susah hati...so google la aku menu2 baby yg sesuai..my Qaisara nie kalo mkn berkuah mmg laju...tambah2 kalo dgn sup...tp aku mls nk buat sup ayam...asyik la ayaaammmmm....

so aku pon try la bli ikan merah & try masak...

jom layan my cooking time..ki3

Bahan2nyer...

Cara2 masak...
Tumis...
bawang merah, putih, kulit kayu manis & bunga lawang
smp naik bau wangi bahan2 tu...
Then....
Masukkan air & sup bunjut..
ikot byk mane yg korng suke...
Then....
Kalo ikot style aku...
aku tggu air tu mendidih dulu...
baru masokkan kentang & carrot...
tggu smp mendidih skali lg...
then....
Dah mendidih...
Baru aku masokkn ikan merah & daun sup..
Then rase la garam nyer...
agak2 dlm 5-10mints ikan tu dh bleh diangkat & dihidangkn...
jgn lupe tutup api gas yer...har3

SIAPPPP....!!!!!

Alhamdulillah my Qaisara mkn menu yg aku buat nie...hu3



so kalo free2 bleh la sape2 nk cube..utk org demam pon ok kot...hu3


end

0 comments: