Friday, December 28, 2012

Sejuk Macam Ais...

As Salam

entry : mandi koboi...

hai..hai...hai
4 days 3 nite kat KB last week...mmg rase mcm malam 24/7..hujan memanjang kecuali hari yang aku n hata nk blk KL on monday - 25hb aritu...x hujan plk..alhamdulillah...even jem yg 12 jam jgk aku melangut dlm bas tu...tp cuaca cerah...kahkah

Kat umah KB my PIL pakai air telaga & air kelantan..both of it mmg sejuk mcm ais...mmg stok kalo nk mandi..either aku kene cekal menahan kesejukan sepanjang tempoh basuh bdn..gosok gigi..cuci muka..syampu rambut...& bilas segala or aku akan masak air panas...gigih sgt la tu kalo smp mnd gune air suam..haha...almaklum la..water heater xde...so kite gune cara tradisional la..bkn x mampu..tp aku x sanggup nk tgk bil letrik kat umah tu...100++ tu time aku n hata xde...kalo time aku n hata ade dulu..fuhhhhhhhhhhh....

Suasana kat umah my PIL nie udah mcm petang memanjang...bgn tdo pun..lps subuh tu mmg x sah kalo x jejak ke jam 9..haha..tu pun turun bwh pkol 930am sbb menunggu my lovely Qaisara bangun dr tidurnyaaaaaa...mujo la my PIL x bising...kehkeh...

Alhamdulillah...kwsan umah kami x dilanda banjir...even tepi umah nie ade tali air yg kecik (mcm idup segan mati x mau)..kalo hujan x henti2 pun air just naik smp paras gigi pintu pagar kebun je...huhu

That is WHY kami decided this month ulang alik KB naik BAS...sbb takut banjir kat mane2 kwsan +++ skrgkan time cuti sek n akhir2 cuti...aku risau jem je mcm time raye haji dulu..hoho


end

0 comments: