Tuesday, July 16, 2013

FB vs Instagram...

As Salam

entry : pro & kontra..

Semenjak aku terlibat dgn dunia Instagram nie...mmg jarang gile bukak FB...kadang-kadang smp 3 hari x bukak FB samada dkt PC or my phone...yg paling kerap kalo on internet kat phone is INSTAGRAM...

X tau la nape...mgkn faktor usia kot..kiki (eh..ye ke?)
Kalo aku post gambo kat instagram..kalo rase nk share kat FB baru share..kalo x mmg setia pd yg satu la..haha

Aku rase lebih bebas ber-cam-whore dgn Instagram dr FB..mgkn sbb Instagram aku x ramai yg follow..yg follow pun bdk kolej dulu & dua tiga kerat bdk opis lama...Kadang-kadang aku rasa lebih SUKA dgn Instagram sbb dekat Instagram TAK BOLEH LETAK & BACA STATUS...mcm FB..haha..Dekat Instagram x susah nk update place dgn adanya Instaplace..ko x payah nk search place...Amik aje gambo Instaplace akan auto search tmpt mane korang brdiri that time..Kat Instagram kalo snap gambo bleh terus edit gune apps yg tersedia..Rase mcm lebih meriah ber-cam-whore..kan???haha

Sometimes aku rase mcm dh mls nk bukak FB sbb malas nk terbaca/tertgk status-status kat sane..sometime kite terbaca/trtengok..mesti kite trfikir knp die brstatus begitu & begini..kan dh brprasangka tu???xkn aku nk HIDE semua status mmbr2 FB kot..MALEH le pulop..kiki..

Kadang2 bile aku bukak FB..cpt2 cari status yg trtentu aje..page2 yg aku dh liked..Once ko dh liked means ko mahu menerima sebarang update dr page tu kan???..YES..mmg itu yg aku buat skrg..BUKAK FB SEMATA-MATA NK TGK STATUS DR PAGE YG DI-LIKED...


Mgkn jgk sbb aku dh mula BOSAN dgn FB..haha
Bosan dgn melihat status manusia yg taksub dgn dunia sosial mcm aku dulu-dulu..siket2 nk update status..siket-siket nk update status...mcm sakit plk rupenya..(itulah rupe aku dulu..haha)..Alhamdulillah..keinsafan tu dh mula dtg dlm diri aku..dh bleh fikir ape yg perlu & x perlu dihebahkn dekat laman soSIAL tu...sometime its good for u but sometime ia memakan diri sendiri...


So dgn itu fikir-2 kan lah..aku x kate FB x bagus & Instagram Bagus..dua-dua ade kebaikan & keburukan masing2..it's all depend on you itself...kan???



Ala-ala bye-bye to FB & Hi Hi to INSTAGRAM..kiki



End

0 comments: