Monday, July 08, 2013

Kena Lagi...

As Salam

entry : alahai...

Hari sabtu dlm pkol 10am, aku , Hata & my Qaisara bersemangat nk gi membli baju raye dekat Maju Junction & SOGO...tapi semuanya terbantut bile masa kete berenti dekat FRIM nk tggu lampu hijau, blkg kete kami kene LANGGAR dgn kete HONDA..

Terkedepan aku & che mek..mujur la waktu tu aku tengah pangku my Qaisara..kalu idak..mesti benjol che mek...

Memula aku & Hata igt kete mati enjin tiba-tiba..tapi bile dengar bunyi deraian kaca...terus aku & Hata kuar dr kete..tengok2...
Sia-sia aje...Padahal kete tgh berenti...bkn tgh bergerak..
Mujur la yg langgor tu TAUKE BENGKEL KETE...xde byk cite terus die bg name card & suruh bwk gi bengkel die..dah la time nie Hata kene jmp client dekat KL sentral...Hampir menyinga jgk la Hata..kiki

Lps settle semua kat tepi jln (yg x ganggu lalu lintas)..terpaksa la hangkut kete dgn keadaan gini ke KL Sentral..lps settle keje kat sane terus ke bengkel...Mujur jgk bengkelnya dekat dgn umah..Kami terpaksa hangkut mechanic ke rumah utk bwk kete ke bengkel semula..dlm pkol 5pm kete siap..kene ganti lampu seketul & bumper pun seketul tu jgk..cuma bumper tu kaler HITAM la..

Hata dh mcm hilang ingatan bile tgk bumper kete hitam..nyaris2 x kenal kete sendiri...The owner said (org yg langgar) next week (sabtu nie) bleh htr ke workshop die semula utk cat bumper...mengecat amik mase stgh hari..so mmg sempat nk buat hari sabtu tu...

Alhamdulillah kami 1 keluarga xde ape2..
Tetibe rase mcm dh kene badi plk...hoho



Tetibe je rase nk tukar kete lain...kiki


end

0 comments: