Monday, July 15, 2013

Ramadhan #5 : Ayam Bersalut Corn Flakes

As Salam

entry : Ayam plk..

Smlm b4 grk mencari baju raya aku...sempat jgk aku masakkn bekalan utk my Qaisara dlm kete..

Same jgk..aku ikot buku...Actually mende nie kene bako..tp aku goreng sbb oven yg baru beli x keluar dr kotak & Hata plk pg smlm htr brng dekat Hentian Putra..


Ini pun sonang jgk..

Bahan-Bahan :
- Kepingan isi ayam (utk budak)..nk tulang pun boleh..
- Putih telur
- Tepung gandum
- Empingan Corn Flakes yg telah dihancurkan
- Garam

Cara Masakan :
- Gaul ayam dgn garam secukup rasa.
- Salut ayam dgn tepung gandum & kemudian dgn putih telur
- salut pula dgn empingan Corn Flakes yg telah dihancurkn td...
- Bakar dgn suhu 180 d/c dlm 5/10 minit...& balikkn utk jangka masa yg same...

Cara aku :
- Salut ayam dgn putih telur...
- Gaul tepung dgn empingan corn flakes hancur
- Salut ayam dgn 2 bahan td & goreng...

Siap...

Senangkn??
Kalo nk pedas, boleh letak serbuk cili sekali dgn tepung & corn flakes td...huhu


Selamat Mencuba...


end


0 comments: