Tuesday, July 30, 2013

Reminder : My Qaisara..

As Salam

entry : peringat..

Tetibe kali nie rase mcm byk plk story ttg my Qaisara..haha...layannkn aje la yer...

Actually aku just nk share something yg dh lama..cume aku je yg baru praktikkn...eheh..

Kalau dulu-dulu kat KB bleh dkatakan tiap2 mlm buat..tp skrg dh makin kurang..mgkn sbb both of us keje & bile blk keje penat...huhu

Disebabkn lately my Qaisara mmg beronar tiap kali bgn pagi...so kelmarin...dlm pkol 12am..aku buatkn susu utk my Qaisara..then mase my Qaisara tgh minum tu aku halakan muka ke telinga kanan my Qaisara & called her name...dlm mamai2 tu my Qaisara bukak mate..aku bisik...

"Esok bgn pagi jangan nangis yer..."
Respon : terkebil2 kejab & angguk2 kepala...
"Esok bgn pagi, tukar pampers, basuh punggung, tukar baju jgn nangis tau.."
Respon : terkebil2 kejab & angguk2 kepala...

Aku ulang the same thing 3 times for each request...lps tu aku selawat 3 kali...bckn ayat kursi...settled..

Hasilnya pagi smlm...che mek bukak mate dh nk start jebik..then cpt2 aku ckp...smlm ibu pesan ape??then she stop crying & look like she is thinking & slowly kendurkn ketegangan muka...terus Hata amik & lakukn keje tukar pampers, basuh punggung & tukar baju....


Alhamdulillah menjadi...
Memang terbukti berkesan...
Tp smlm aku lupe nk buat...pg td bangun jenuh nk memujuk...haha
Penah 1 pagi tu...aku tukarkn baju, pampers & lap dgn wipes dlm kete otw htr my Qaisara ke school....gile brperangai....


sabo aje la...


end

0 comments: