Monday, September 30, 2013

Berbekam : Al-Hajari

As Salam

Entry : sakit sikit jew...

Sabtu pkol 9.30am gerak dr umah ke tmpt diatas..

Kalo dr umah aku nie senang jer..sape tau tmpt tggu bas express pantai timur kat greenwood / tau kedai nasi arab al-amin tu senang la nk pegi..aku nk cite jln pun x berapa pandai sgt..

Yg aku tau jlnnye same mcm nk g nasi arab cumanya kalo nk g nasi arab tu kene belok kanan kan?..ini idak..straight je smp nmpk taska sblh kiri..terus belok kiri..rumahnya rumah ke-3 dr belakang..kiki

Jom layan gambo..
Kalo nak gi kene booking kat number ni..
Kalu yg wanita..his own wife yg buatkn.. 
Ini la peralatan yg ade... 
Katil utk customer...

Okies...cite siket..
Mula2..kene is borang maklumat kite dulu..siap kene isi nama ibu sbb takut masa buat tu ade unsur2 benda halus dlm badan kita...pastu brother nie akan buat bekam angin dulu..means bekam utk kumpul angin & darah..around 5-10minit baru die btau yg akan start bekam..

Bukak satu2 cup bekam tu & start cucuk2...(mcm bunyi typewriter..kiki)

Ini la hasil 5 minit bekam Hata... 
 Ngeri aku tgk..haha
Close up sikit...

Lepas 10-15minit baru la brother nie bersihkn...
So far Hata hanya dekat tengkuk yg byk darah...
Selesai Hata..turn aku plk..
Aku masuk dekat bilik lain...time nie ade org lain nk belajar berbekam..nk tengok aku dibekamkan..aku malu so dieorg x jadi belajar..haha..malu ehhhhh...

His wife is quite friendly..ckp & btau itu & ini...aku amik 13 cup..sbb she said ussually ppn amik 13 cup utk tengkuk & pinggang sekali..

tiba turn aku, she said darahnya byk dekat tengkuk & pinggang...katanya lagi aku nie ade byk angin & ade kolestrol...Die tau bile die tgk mase bekam angin tu ..part yg dibekam jadi merah & lebam..then masa nk bersihkn tu...8 drpd 13 cup aku tu..darahnya adalah mcm jelly..berketul2..

Bila aku tny mende nie kene buat selalu or mcmane..she said yg elok buat stp 40hari smp badan rase sihat...

Lebamnya ada lg smp sekarang...kesannya lebih kurang gini la : 

Alhamdulillah...badan ni dh rase ringan sikit dr sblmnya...

Kalo nk ikut 40 hari tu mgkn x la kan??InsyaAllah ade rezeki pegi lagi...huhu


Sepanjang tempoh berbekam nie..kami diperdengarkan dgn bacaan ayat2 al-Quran..
Sesape yg nk pegi & rase nk try silakan...
Masa cucuk tu x sakit sgt..rase kene gigit semut jew...huhu




End

0 comments: