Monday, June 02, 2014

Ahad : Misi Mencari DRAWER 2 & Chili Crab..

As Salam

Entry : Misi terlaksana...

Ahad, pkol 11am ajak Hata ke TESCO Kota Damansara utk cuba mnjayakan misi mncari drawer..AGAIN!!!..xde SALE jgk..xpe la..mgkn xde rezeki nk beli drawer..tapi aku jumpe rak kaler magenta 3 tingkat yg tgh SALE..mmg under budget..huhu..Rembat..

Then blk rumah g beli lauk..tetibe teringin plk nk try masak Chili Crab..huhu

Try & error sendiri je..Aku siap ADD ON sikit serbuk kari UDANG, KETAM dari ADABI
Gambar ehsan GOOGLE

Cili crab kali ini aku x masak mcm yg dulu2..aku try masak sambal mcm sambal tumis biase cuma add on sikit serbuk kari udang, ketam & ikan kering adabi tu, then campak2 la bahan2 asas..gula, garam & air asam jawa..lepas sambal tu nmpk kering, masukkn ketam..then kecikkn api & gaul2..Nampak agak sebati, tutup kuali dgn tudung & tunggu dalam 20 minit jgk rasenye..kiki

Tggu smp air ketam tu kering..

Alhamdulillah..terhasillah menu ini..huhu


Rak tu masih duduk diam2 dalam kotak..nak pasang malam tadi Hata plk x jmp screw driver..so harap2 malam ni dpt pasang siapkan rak aku tu... Plannya nk re-located tudung sarung & shawl aku..tetibe plk rase gelung2 yg dulu tu dh mcm x efisyen sebab aku mmg mcm dh malas nk gantung2..rase mcm time lipat kain tu nk lipat sekali harung je dgn tudung & shawl yg dh dicuci..huhu


Nnt dh siap re-deco aku post ye..huhu..


Ape kes this year xde rase nk tgk replika transformers ek???huhu



Ape activity korang in weekend??




End

0 comments: