Monday, September 22, 2014

Kisah Jam 2 pagi...

As Salam

Ke klinik akhirnya..

Sabtu malam ahad, pkol 2am, tetibe che mek teriok..Memula igt kelaparan..So buatkan susu...tak jalan..Menangis macam dalam kesakitan...Aku mula la fikir yg bukan2..Ko tau ape yg aku pikir???

Kena "ketego" kate orang perak..Kate org negeri lain aku x pasti..hoho..Sebabnya siang tu kami 1st time ke The Tropicana City Mall..hoho

Sudahnya. pkol 3am++ baru dapat tido..Itu pun beralih tidur dkt hall bawak che mek ralit tgk tv smp tertidur..

Esok paginya (ahad)..Pkol 9am gerak dari rumah pergi klinik gigi yg biase kami pegi..Bermulalah DRAMA CHE MEK...
Klinik pergigian Zalinda, Wangsa Maju..
Kami pergi xde buat appointment. Mujur la x ramai yg buat appointment time tu..Kira kami patient yg ke-3..huhu

Bile tiba turn che mek, mase otw ke bilik tu lagi che mek dh START THE DRAMA..
Peluk aku ketat2..Sampaikan dengan aku sekali kena baring dkt kerusi patient tuh!!..
Last2 teriok mcm nak kene operate tanpa bius...Boleh??? FOBIA sangat dh che mek nih...Kesian pun ada jgk..Last2 doktor ckp, try convince-kan che mek ni sekali lagi sambil doktor panggil patient lain... 
Muka lepas 1st round jumpa doktor...

Dalam pkol 11am gitu, turn che mek utk ke-2 kalinya..Sebelum tu, aku brain wash che mek dgn main game dentist dkt gadget..Cite bagai nak rak wehhh.. Alih2 mengelupur jgk..Dengan aku-aku sekali kena baring dkt kerusi & dengan lengan aku sekali terkena serpihan simen gigi sebab che mek mengelupur!..Menjerit!..Meronta-ronta!. Sampaikan aku x harap nurse yg pegangkan kepala che mek..Aku mintak Hata yg pegang. Luka jgk la sikit lidah che mek sebab masa doktor bersihkan tampalan sementara tu..Dengan lengan aku sekali tergores!..Mujur la calar jer...Haih..Kesian, tapi lagi kesian kalau dibiarkan..

Lepas siap semua, Doc ckp x boleh mkn or minum utk 30minit...Makanya, nak memujuk punya pasal, kami bawak la g main dkt playground area taska che mek..Agak panas time ni..Tapi layankn jgk... 
Confius aku dgn mamat sebelah che mek nih...
Mcm terlebih HAPPY..haha 

Lepas 30 minit, che mek still mengadu sakit..Aku rase bkn sakit tang gigi, tapi sakit tang luka dgn area lidah tu..Blk rumah, bg che mek ubat & tido..Bangun tido, xmo makan sebab still sengal kot.

Pkol 10.30pm dah ajak che mek masuk bilik..Tapiiiiii..Pkol 11pm dok paling kiri..paling ke kanan..Bila tanya LAPAR KE?? Che mek angguk..Aihhh...

Lepas tu aku g amik bubur nasi & suap dalam bilik je sambil layan cite..Boleh plk time aku sibuk nak mncari mangkuk segala che mek ni mengekor then BERCERITA pulakkk..cakap "Qaisara tak boleh tidor la ibu..Qaisara lapa.."..Fine!!!

Alhamdulillah selepas selesai semangguk bubur nasi, che mek lena smp ke pagi tadi..
Alhamdulillah bile di tanya , jawapannya udah x sakit gigi lagi dah...


Aihhh..Cabaran betul menjaga pesakit "sakit gigi" nih..hahaha




End

2 comments:

mila said...

pening kejap sy baca cete sis...hehe..sis slh tulis 11am lah tu..ekeke..pdhl 11pm kan?

afifah said...

nasib baik adik sya tak buat mcm ni..tabikla akak..mmg ibu the best best!