Wednesday, February 18, 2015

Memasak Sambil Menjerit..Ko Mampu?

As Salam

Semalam Hata x sihat..Tapi request nak makan ikan masin goreng..Aku pulak teringin nak masak sambal telur rebus yg dpt dr bekwoh hari tu. Tetibe teringin jgk nk bendi rebus & kentang goreng.

Makanya, lepas aje solat Maghrib, aku dah bukak langkah memasak sambil Hata rehat2 dkt bilik..

Berperang aku dgn che mek sepanjang tempoh memasak nih..
Bukak LOUD SPEAKER jer volume suara aku nih..Hahaha

Semua punca dari che mek..Dari start aku memasak, smp ke sudah duk berdiri dekat sinki air main basuh2 mangkuk plastik, sudu, sudip, tupperware sampai lenjun 1 badan..tak cukup dgn tu..Abis bah lantai sinki aku..Sabar lahhhhh wahai hati...Hahaha

Bile dah siap semua, 1 keje plk aku kena mop lantai tertonggeng2 bawah sinki tu..
Aku bukan bising ape sebenarnya..Paip air tu kalo dibukak besar sgt, harus la airnya mengalir deras..bile kena pd perkakasan yg nak dibilas...Harusla udah mcm air terjun melimpahnya...Setiap kali che mek nak bilas perkakas yg die basuh, tiap kali tu aku ckp dkt che mek..

" Nak bilas panggil ibu "

TAPI!!!..Che mek just panggil aku bile air tu dah mcm air terjun melimpah...Mane la aku x hangin...hahaha

Tapi...takpe la..asalkan che mek ade lagi semangat nak menolong...Kalo dah malas nnt...Kite jgk yg menyesal sebab awal2 dulu dh x kasi buat keje kan?kikiki
Che mek sy yg ketiduran..Biar penat sebab buat kerja...Jangan penat sebab bermain jer...hahaha







End

0 comments: