Monday, May 11, 2015

Kisah Qaisara : Risau - Bertempat / Tidak

As Salam

Happy Monday semua..huhu

Actually today saje nk share ttg che mek..

Kerisauan pada perkembangan sesi pembelajaran yang aku sndiri x pasti BERTEMPAT / TIDAK...huhu
Che mek ni kalo tiba angin belajar, lepas mandi blk dr school, cepat2 keluarkan pencil case & buku sedia ada utk study dgn aku..Study dgn ayah x jalan..haha

Sometimes, aku akan tulis & che mek akan follow..Sometimes, aku akan ajar ape yg perlu che mek tulis base on ape yg buku minta... TAPI, sometimes, che mek mcm lupe sesetengah huruf..Perlu ditunjuk contoh baru igt..Mujur la dkt pintu bilik aku dh siap2 tampal huruf..So kalo che mek mcm lupe, aku mintak che mek refer balik dkt situ..

Perlu ke aku terlebih risau..or biarkan dulu as long as che mek x masuk darjah 1..
Memang waktu skrg adalah waktu che mek bermain..Tapi aku risau jgk kalo che mek ketinggalan dkt kindergarden nnt..Aku xmo la teacher mcm pelik dgn masalah che mek yg satu ni..Aku jgk xmo kawan2 che mek mgkn mngusik che mek bile lupe akan sesuatu huruf..

Now..Kalo aku x penat, mmg aku akan buat latih tubi or layankan mood che mek utk belajar..
Sometimes, bangun tidur, terus cari pencil & buku utk belajar..
Sometimes, aku sengaja tanya ade keje sekolah ke idak..So that aku boleh try tolong che mek refresh her writing.

Dulu mase umur che mek cecah 2 tahun, she still x berapa kenal warna...Risau kemain aku dibuatnya sebab bdk seusia dia dh mula kenal warna.. Tapi Hata said, RELAX..Jangan risau...Alhamdulillah skrg che mek dh boleh mengenal warna..huhu

Kalo bab belajar English, aku serah pada Hata...Sebab English Hata lagi bagus dari aku..Haha

Haih...
Makin besar si anak dara ini, makin berat t/jwb yang kite as parent kena pikul..
Banyak benda kena explain as simple as they can understand..






End

1 comments:

Mar Mansor said...

yang penting dia ada usaha dan kita juga sama-sama berusaha kan,.
anak saya umur 2 tahun tak kenal warna lagi