Monday, June 15, 2015

Cerita Gadget & Pasar Malam

As Salam

Hari Jumaat, lps keje melayan mengidam Hata g makan dkt 222...

Hari Sabtu, pepagi dh g Plaza Lowyat sebab Hata nk mncari new hard disk & aku nk mncari headset & survey new gadget..

Memula masuk MAC City..Tapi x dilayan..Mentang2 le aku pakai handbag Naraya + baju t'shirt + selipar...X dipandangnye kami..Dtg dekat tanya pun idak..Hampa...haha..Belek2 ipong 6 Plus..Bile x dilayan..Terus mati nafsu nk membeli..

Pusing g HTC..
SALESMAN pulak mcm x pandai nk amik hati customer...
Bile ditanya, jawapan die mmg 80% TAK meyakinkn & X MESRA pelanggan..
Melayang lagi mood aku...

Kita masuk la kedai lain...
Alhamdulillah...Walaupun mase 1st masuk kedai tu xde yg melayan...Tapi 2nd time masuk & belek2...
Ade SALESGIRL yg entertain kami & Alhamdulillah, aku brjaya dapatkan gadget baru...
HARGA LEBIH MAMPU MILIK dr IPONG & HTC..
LEBIH BERBALOI dari segi specification nya..
JIMAT DUIT AKU sebab membeli UNDER BUDGET...kiki
HP SONY aku tetap simpan...Plan nk masuk cite byk2 & bagi pd che mek utk tgk cite..
Che mek ni, dh ade gadget screen beso pun..Kadang2 nk jgk tgk cite dkt screen kecik..huhu

Selera masih pada SI PUTIH...
Lepas beli, terus g tgkt atas mncari plastic casing & glass screen protector..
Aku dpt FOC HP & PC/LAPTOP 16GB pendrive...
Alahhhhh...Pendrive yg boleh cucuk dkt HP jadi mcm ala2 external hard disk tu...Kalo nk tgk movie, jimat la space HP kite..Simpan dlm pendrive tu then cucuk dkt HP & tgk...

Lepas Zohor kami gerak balik..
Tak boleh duduk sane lama2..Nnt melabor ke perkara yg merepek2 plk..kiki
Dalam pkol 6pm gitu, aku ajak Hata g Pasar Malam Masjid Jamek..
Dah lama x pergi..Parking kete dkt Campbell (RM10.60) then brjalan mncari tudung raye dkt sane..

Alhamdulillah...
Berbaloi pegi..Jumpe semua tudung yg aku nak...huhu
Sekali dgn tudung che mek aku add on..
Biar byk sikit..nk bagi semangat sikit pada che mek...huhu
Baju dress raya 3 helai, xkn tudung sehelai aje kan???Mesti la kena sama byk dgn si ibu...huhu 
Total tudung + shawl + instant shawl yg aku dh ada..Complete sudah pncarian tudung Aidilfitri aku...huhu
Ade yg beli dr kawan, ade yg beli mase blk KB & dkt Pasar malam....huhu




Smp rumah pkol 11pm..
Lepak2 kejab...
Ehhhh..Pkol 1am baru Zzzzz...





End

0 comments: