Tuesday, August 18, 2015

Imaginasi anak-anak...

As Salam

Dh lama rasenye x cite ttg che mek....huhu..Semenjak ade adik ni..mmg perangai che mek mnguji kesabaran kami berdua...Mngada..mngamuk..cerewet..mmg complete package bg sesiapa yg baru nak belajar terima kenyataan yg kasih sayang buat mereka mula dikongsikan...Mmg both of us kena kering hati je mngadap kerenah che mek..kalo nmpk over sgt mmg perlu bertindak supaya x mnjadi tebiat pd che mek..

Alhamdulillah...semenjak kesihatan aku bertambah baik..aku dh boleh handle kerenah che mek..slama aku brpantang a.k.a x bleh buat apa..mmg Hata la yg take over..skrg dh boleh share dh..haha..

Pernah hari tu che mek brsuara..

" Bile adik dh keluar...boleh la ibu dukung Qaisara..."

Bile adik dh melihat dunia...

" Bila ibu dh sihat..boleh la ibu dukung Qaisara "

Haha..that time mmg rase nak nangis...tapi ku tahan..ye kan aje dan reply dgn ayat yg paling simple utk che mek faham...Baru2 ni..angin che mek dtg menempel tepi aku..pdhal aku tidur tepi katil..so that senang aku nk bangun...udah kena anjak pulak tilam si adik smata2 nk bagi ruang pd che mek..kesian mmg kesian..tapi itu la...dh rezeki che mek nk ade adik..huhu

So skrg bile blk dr school or weekend...bile si adik tidur je..aku mmg aku cuba sehabis baik utk spend masa dgn melayan kerenah che mek..anything...as long as x over..kiki

Aku sabarkan hati tgk aksi che mek yg ini..abih ruang tamu rumah yg sejemput ni disepahkn dan kotak bekas air mineral dikerjakannya...berimaginasi tgh driving kononnya...xpela..layankan...pakai sweater tu sbb ikut si ayah yg tetibe rase mcm nk demam..so mmg aku paksa Hata mkn ubat and selubung mcm kepompom utk keluarkan peluh demam..huhu..

Gini rupenya perangai si anak sulung bile ade adik ni kan?? Sometimes rase kesian..sometimes rase nampak kecik beso..kecik beso je..haha


Tapi itu lah pinjaman Allah swt yg paling terindah untuk mematangkn manusia...




End

1 comments:

Mar Mansor said...

saya juga akan melaluinya