Tuesday, August 18, 2015

Seminggu Lagi..

As Salam...

Wahhhhh...lagi smggu je nak abih pantang..tetibe rase cepatnya waktu berjalan...terasa baru je duk push..push..nk bg si adik keluar..haha

Alhamdulillah...aku berjaya mngharungi hari2 berpantang dgn kuat dan tabah walau mcm2 dugaan yg diberikn...Bkn senang nk handle 2 amanah Allah swt nih..mcmane la dgn mak2 yg ade lebih dr 2 anak tu kan?dieorg mmg supermak..huhu

Alhamdulillah...kali ini...10 hari lps deliver..aku dh boleh mkn herbs utk brpantang...Alhamdulillah jgk si adik xde effect kena cherry berry mcm che mek dulu...mase brpantangkn che mek dulu...aku x boleh mkn ape2 herbs or ubat2an lps deliver sbb che mek kena cherry berry smp mcm nk mlecet montot..

Sudahnya aku minum air redoxon je...Brpantang kali ni aku dh boleh mkn herbs dr set Afiat yg aku beli ikut time..minum susu utk mngalakkn penghasilan susu badan pun aku dpt minum on time...Huhu...

In Shaa Allah..on this merdeka day kami akan blk Perak..mak & abah x tgk lg cucu baru...my kakak pun same..tgk dr whats app fmly pun x byk yg aku send...langkah brhati2 itu penting (nnt aku cite dkt entry lain)..huhu

Alhamdulillah jgk stakat ini si adik senang je tido..boleh dikatakn mmg ikut schedule tempoh masa bayi tidur..melainkan kalo tetibe kembung..itu mmg mncabar mcm che mek dulu..huhu...mcm che mek dulu..mmg dugaan yg boleh dkatakn besar buat aku & Hata..tidurnya x mcm bayi baru lahir lain..x nyenyak..kena sembelit..kerap kembung...mgkn nmpk mcm2...tapi...dari kelahiran che mek la both of us belajar mcm2...bak kate org...pengalaman mematangkan..ye idak??kiki

Cuma aku trkilan smp skrg sbb mase dr 1st day che mek lahir..aku x dpt bg direct BF sebab susu xmau keluar...mgkn fikiran aku terganggu kot..padahal sblm masuk labour room..kemain refresh baca leaflet teknik penyusuan...huhu..Dgn si adik, aku bersyukur sgt sbb deliver secara normal..aku nampak si adik keluar...Hata pun mnjadi saksi dan pembantu terhebat aku..huhu..Sementara nk tggu adik dibersihkn..Doktor jahit..Alhamdulillah x sesakit mase deliverkn che mek dulu..Lepas Hata azan kan si adik..terus aku dpt direct BF si adik..Alhamdulillah ade susu yg keluar...huhu

Ok...actually byk cite yg aku nak share ttg kelahiran kali ni..nnt betul2 free aku share semua ttg my 2nd pregnancy journey ye..aku akan share dr mula hingga akhir..Actually semuanya aku dh draftkn dlm blog nih...tggu masa yg sesuai je utk di-publish-kan...kiki



Good nite All...
Igt...smggu je lagi...huhu


End

0 comments: