Monday, September 21, 2015

Get Ready Dgn Stock..

As Salam

In Shaa Allah hari rabu ni kami sekeluarga akan blk perak utk mnyambut hari raya aidiladha..Baju raya dh x payah risau sbb 2 helai dress raya aidilfitri hari tu belum berusik lg..so kite pakai aje yg itu dulu..save budget..haha

Memandangkn nnt CONFIRM kami akan bz utk buat preparation..makanya aku plan nk buat stock EBM sebanyak yg mungkin..supaya bile si adik lapar..aku bz..anak2 buah just panaskn EBM aku then bg minum...xmo dh aku mintak anak buah buat susu formula je bile time aku bz nnt..harap2 si adik dpt bwk diri nnt...haha

Ini adalah stock yg aku perlu sediakan utk setiap botol..mesti korang pelikkn kan??awat sikit sgt??? 2.5oz ja ka???haaaa..itu lah anak saya...minum paling max 3oz..tapi kerap..setakat ni si adik x mngikut schedule penyusuan..4oz × 5 ke 6 kali...si adik buat schedule sndiri..tambah plk si adik style yg x suka minum susu yg dh sejuk..mesti nk yg warm dan aku akan pastikn si adik habis minum dlm 1 sesi je..xdenya aku nk buat smp 4oz..then simpan smp bbrp jam yg ditetapkn then bg susu yg sama..jgn harap si adik nak minum..bile kite bg susu yg dh sejuk..sambil puting botol susu dkt mulut..time tu la si adik membebel..nk ckp xmo susu sejuk la tu..haha

Hari ini aku akan dpt ESP Shaklee..
Harap2 aku sempat buat stock utk 5 hari berada dikampung...

Doakan aku berjaya ye kawan2..huhu
Amin..




End

1 comments:

Mar Mansor said...

In sha Allah boleh..tahniah dapat buat stok.