Thursday, October 29, 2015

2nd Pregnancy Journey : 39 weeks - Kaki Bengkak

As Salam
290615

Alhamdulillah.. Usia si adik dh mncecah 39 mggu..terase movement si adik dh semakin ketat & aku pun dh semakin x larat nk brjalan..tp kena jalan jgk..

Since Rabu lepas kaki dh mula membengkak..Igt sebab byk jalan...Biasenya...bile bengkak..Malamnya Hata tlg urut..esok pagi Alhamdulillah surut..Tapi hari khamis time nk g weekly check up x surut2..Aku syak ini mesti bengkak sbb menanti hari kelahiran..

Dari bahan bacaan yg aku bace...kaki bengkak adelah sebab beberapa faktor..salah satunya adalah x cukup kalsium and sbb byk brjalan...solution biase is bykkn minum susu and kurangkn brjalan..tapi kate org..nk senang beranak kena byk brjalan..layankan...haha
Si kaki Tembam...huhu

Skrg dh x boleh pakai kasut...Pakai selipar je..Nak kemana2 pun aku REDHA nmpk mcm amah berjalan pakai selipar...nk brgaya pakai kasut dh x muat..kalo muat pun aku xmo pakai sbb sayang..Nnt lps deliver kasut dh kembang...huhu

Semalam (280615) sebelum ke Quill Mall sekali lagi utk perabih voucher yg aku dpt dgn beli sandle raya Hata and panties che mek..Aku dh siap2 kemas bag utk tggl 3 hari dkt rumah my SIL..Sebabnya aku dh request dgn opis utk amik cuti bsalin awal...Sebab risaukan aku tggl sensorng dkt rumah..Makanya kami tggllah sekejab dkt rumah my SIL smp hari Rabu...At least kalo ade ape2..aku brteman..

Pagi tadi Hata keje seawal jam 6.15am..Smp school che mek pkol 7.50am sebab ade a few tmpt yg jammed..Che mek plk buat frama mase nk g and masa nk htr dkt school..So tadi Hata decided..Hari ni je htr g school..Esok dh x payah dh..Risau jgk kalo che mek beronar dlm kete otw blk nnt...Bkn dkt..Perjalanan almost 2 hours..Udah mcm blk Perak...huhu

Harap2 si adik behave smp kami blk KB hari Khamis ni...Harap2 jgk adik keluar dr oven ni mase si ayah x blk KL lg...huhu

Jumaat (030715) kami dh set appointment dgn doctor pakar Pusat Perubatan An-Nisa..So kite tggu ajelah keputusannya nnt ye...huhu




#throwback
End

0 comments: