Monday, October 19, 2015

2nd Pregnancy Journey : Checklist Preparation Part 1

As Salam
27-01-2015

Keterujaan yang perlu dikawal disaat "adik" mencecah usia 16 minggu.huhu

Hari sabtu ( 24.01.2015 ) plannya nak ke Zoo Negara..Beriya2 je pagi tu aku masak roti salut telur, telur omelet & baked bean.. Siap bawak madu lagi.. Sekali plan kena cancelled atas sebab2 tertentu yang memerlukan kami ke Puchong. Pkol 12 tghari settled hal dekat sane.. Bile nak blk Hata ckp highway LDP smp ke OU jammed tahap habis minyak.. So kami ke AEON Taman Equine, Seri Kembangan.

Hata bawak che mek g main dkt Kidszoona, aku g merayau dlm AEON mncari serba sikit barangan adik..huhu

Kebetulan AEON tengah SALE..SO mmg dekat sejam jgk la aku duk memilih dalam tu.. Dari x berbakul terus ade bakul dkt tangan.. Dari 3 pasang baju, terus ada 6 pasang..hoho..

Utk phase 1 ni, aku beli :

2 pasang baju lengan panjang & seluar panjang.
2 pasang baju lengan pendek & seluar panjang.
2 pasang baju tanpa lengan & seluar pendek.
3 set mitten & booties.
3 set topi sekali dgn mitten & booties.
1 kotak nappy liner.
1 pcs bath anti slip mate.
1 jumbo pack wipes yg kecik2..ade 10 packs.
1 bag pakaian utk aku bwk ke hospital nnt.

Itu pun dah makan 3 angka note dlm purse aku..hoho

In Shaa Allah, blk KB ( 30.01.2015 ) kena bukak blk bag baju che mek mase kecik2 dulu utk di-recycle ..

Aku ada tanya Hata, Thermos nak beli yang baru or pakai je che mek punya, walaupun dh cedera, tp still boleh pakai lagi.. Si Ayah said BELI BARU..Si Ibu senyum tersipu..Hhaha...




 #throwback
End

0 comments: