Thursday, October 29, 2015

2nd Pregnancy Journey : Last Journey 110715

As Salam

110715

Si adik dh SEHARI DELAY dari EDD...
Aku plk TAKDE RASE APE2 CONTRACTION KONONYA...

Masa check up aku g toilet & nmpk SMALL BROWN SPOT tp aku abaikan je dulu...Bile time jumpe doktor...Bla...bla..bla...Doktor pun decided utk check bukaan laluan...Skali check..amik kooooo dh bukak 7-8cm...terus doktor suh g masuk labour room...Ehhhhh..aku plk yg blur..blur....haha

Sebenarnya..sepanjang Hata xde...Aku dh start x bleh tdo malam...kerap g toilet...Jumaat plk...duk berjalan pagi dan malam...Alhamdulillah jgk sebab natural open dan adik x rushing nk keluar time Hata xde...haha..

Rupe2nya doktor ckp...all nite yg aku x bleh tdo tu...ADALAH CONTRACTION...Doktor ckp..pada para ibu yg dh pernah kena induce pada kelahiran pertama...contraction utk kelahiran yg kedua mmg x terasa sgt...Ala2 dh kebal gitu...Contraction disebabkn oleh induce lg sakit dr sakit contraction natural...No wonder la bile dtanya "Xde sakit2 ke?"..jwpn aku "TAKDOK" kiki....

Pkol 1.20pm masuk labour room..Doktor masukkn air sbb air ketuban aku dh sikit sgt rupanya..mgkn keluar sikit2 masa sepanjang Isnin smp Jumaat...

Pkol 2pm aku dh ter- BO dan ter-PU atas katil..Bile contraction dtg je aku pun BO dan PU...Mujur la nurse x marah...Layan je..Dieorg x bg ubat berak mcm sebelum ni sbb bukaan aku dh 7-8cm..Risau jgk terkeluar masa aku dkt toilet...

Pkol 3pm dh start meneran...
Still ON OFF jgk cara teran aku..
Kejab betul..kejab x betul...
Rase dh putus harapan dh nak meneran...

Akhirnya..

Jam 4.08pm...
Aku berjaya meneran dgn cara yg betul dan dgn 3 kali PUSH si adik pun keluar...huhu
Nak teriok aku time tu...
1st time meneran time sedar dan nmpk si adik keluar...kiki

Alhamdulillah jgk Doktor LILY FIZURA pun jahit cepat dan lepas tu aku xde rase sesakit mase jahit sebab vaccum dulu...huhu..

Esoknya aku dh boleh dischrg...
Cost pun mmg under budget aku &Hata..huhu

Bersyukur sgt2 sbb semuanya dh selesai...huhu
Nnt aku share bilik dkt Pusat Perubatan An-Nisa plk ye...


#throwback
End

0 comments: