Thursday, October 29, 2015

2nd Pregnancy Journey : Masih Kelaparan

As Salam..

060715

Sudah 18 hari umat Islam mnjalankan ibadah puasa..tapi sayangnya aku hanya mampu bertahan utk 3 hari pertama sahaja..selebihnya aku x mampu..Gastrik yg teruk menyerang..si adik yg makin membesar cepat sahaja mintak aku makan utk mngisi ruang kekosongan...

Alhamdulillah my MIL and SIL faham situasi aku skrg...Mmg aku x boleh missed makan...Boleh dikatakan every 2hrs kena isi perut..at least dgn milo cicah roti/biskut slain dari nasi yg aku kena makan on lunch time..
X sanggup aku mnanggung sakit ulu hati..pening mcm morning sickness..muntah air..badan lemah dan pergerakan si adik pun x aktif mcm biase...

Semoga aku kuat utk ganti puase di masa akan dtg...Ini adalah Ramadhan pertama paling byk kena ganti sepjng 31 bernafas di bumi Allah swt...Last 5 years ago aku masih kuat utk brpuasa sebab usia che mek baru dlm 6 bulan..ade tgl pun x smp smggu...huhu..Skrg si adik dh 39wks to 40wks..Mmg x bleh missed makan..

Alhamdulillah berat si adik dh mncecah 3.3kg..Risau plk rasenye sebab dh kategori besar tu...harap2 tenaga aku cukup kuat utk keluarkan si adik bile tibe masanya nnt..Itu sebab kalo boleh aku nak Hata ada skali mase tiba saat itu...

Smoga Allah swt berikan aku kekuatan dan semangat yg tinggi dalam menempuh semula sesi melahirkan kali ini...





Amin
#throwback
End

0 comments: