Thursday, October 22, 2015

2nd Pregnancy Journey : Show Off

As Salam
18.03.2015

Zaman sekarang ni, aku rasa, to those pregnant women yang menggunakan public transport, WAJIB SHOW OFF kan kewujudan kandungan anda..

Kalau masa pregnantkan che mek dulu, aku just pandang remeh aje mende2 gini sebab start dr usia kandungan 3 bulan, Hata mmg akan amik & hantar aku dr tempat kerja..kami MEREMPIT je.. So aku berapa merasai perasaan wanita mengandung yang menggunakan public transport..

Skrg ni, start dr awal pregnant smp 24 weeks of my pregnancy, mmg aku gunakan public transport utk g keje. Jadi sedikit sebanyak aku mula mndalami perasaan mereka..Cewahhhh..haha

Aku ni jenis malu sikit nk pakai baju yang ala-ala sarung nangka gitu..Sebabnya aku risau nnt org fikir mcm aku udah xde baju pregnancy lain nk pakai. Aku x mampu nk beli baju pregnancy yg betul2 khusus utk itu..haha..Makanya, utk menunjukkan yg aku ni ADALAH WANITA MENGANDUNG, sometimes TERPAKSA jgk pakai baju ala-ala sarung nangka semata-mata utk tujuan itu.

Aku bukan nak sgt duduk especially bile dalam LRT..Tapi kadang2 aku amat memerlukan sebab sejak baby semakin membesar ni, mmg aku memerlukan tmpt utk melabuhkan diri...kiki..Bila time nk g kerja / blk kerja, mmg aku akan COVER sebaiknya perut ni dr dihimpit oleh org2 yg x prihatin...Kesian saya..kiki

Macam yg berlaku pagi tadi..Aku x sure la akak tu nmpk ke idak perut aku ni..Padahal aku dh pakai baju kemeja yg mmg menonjolkan perut..Tapi dia still nak berterak-terak jgk..Mujur la amoi ni sound akak tu...

" Jangan tolak-tolak..She is pregnant women.."

Barulah akak tu x tolak2..
haih..Pakai baju longgar ke ala-ala sarung nangka ke, kalo jmp dgn org yg jenis x alert..Mmg kite tetap jgk akan jadi mangsa...Nak bersuara risau nnt bertekak plk kat situ...

Same jgk bile aku berdiri dkt dgn kerusi..Jarang aku dapat offer dr person yg duduk..yg alert...
Sabar aje la..Selagi boleh berdiri..Gagahkn...huhu



#throwback
End

0 comments: