Monday, January 04, 2016

Azam Tahun Baru

As Salam

Selamat Tahun Baru semua...huhu

3 hari x update belog..betul2 rase mcm menyambut kedatangan tahun baru..Pdhal activity tetap sama je mcm biase..huhu

Walaupun ade je status " Tahun baru saya 1 Muharram..Bukan 1 Jan "...
Pada aku itu terpulang pd anda..Sebagai org Islam..memang semua pun tahu ttg itu kan?
1 Muharram mmg kite dah siap2 brdoa..1 Jan..Sebagai memeriahkan suasana je...huhu
31 Dec hari tu aku & Hata g IKEA...Dinner dkt sane & jalan2 dlm ikea cuci mata...Tgk dkt luar dh siap2 tutup jalan & dh ade stage..Tapi aku & Hata xde plk tergerak nk g tgk...Habis byr hasil rembatan..terus blk..Lgpun hujan renyai2..Kalo x hujan pun rasenye x bwk che mek & Ammar ke sana..Suasana bingit sgt..Risau plk dgn che mek & Ammar...

Ok..Tutup cite ttg cara & semangat sambutan new year...
Kite sambung AZAM TAHUN BARU pulak...huhu

Alhamdulillah, Azam tahun 2014 & 2015 aku terlaksana tahun lepas...
1. Nak tambah cahaya mata...Alhamdulillah dapat Ammar..
2. Nak jadi bisnes women..Alhamdulillah tercapai juga walaupun hanya kecil2an..
3. Nak dapatkan mesin jahit...Alhamdulillah dapat suprises gift dari Hata..huhu
4. Nak lebih menabung.. Alhamdulillah both of us berjaya mndisiplinkan diri menabung walaupun x ikut schedule..At least ade la simpanan sikit2..Utk kecemasan..Huhu

AZAM TAHUN 2016...

1. Harapan semoga aku lebih fokus dalam mnjahit...Berangan nk ade product sendiri...huhu
2. Semoga bisnes yg aku buat sekarang terus-terusan berjalan...
3. Menabung dengan lebih sistematik utk aku & Hata serta utk che mek & Ammar...
4. Kurangkan berjimba on weekend..Haha

Jadual menabung aku & Hata yg baru...

Skrg schedule ni tgh VIRAL dlm FB...
Nampak x begitu membebankan sebab saving by week..
Moh le kite try..Doa2 la semangat ini terus ISTIQAMAH dalam diri..Amin..huhu




Ok..Setakat ni 4 tu dulu kami berdua nak buat...
Ttg ibadat tu mmg dh semestinya..Tapi rasenye x perlula aku senaraikan dekat sini..Nnt nmpk riak plk..huhu..Biarlah itu jadi urusan aku dgn Allah swt.kan??

Time lunch nnt nk lari gi cari balang kejab..huhu




Ok..Ape azam baru korang plk?





End

2 comments:

Mar Mansor said...

tulah cara menabung yang viral

thisni3za said...

Yup..Alhamdulillah berjaya lagi ikut flow smp setakat ni..kiki