Thursday, March 03, 2016

Kisah Qaisara : My Big Girl

As Salam

Dah lama x cite ttg che mek...huhu

Alhamdulillah sejak dh umur 6 tahun ni..Slow2 dh nampak berakal...Bukan sebelum ni idak ye...Dah nampak dh kewibawaan sebagai anak umur 6 tahun dan seorang kakak...

Alhamdulillah dah 2 mlm che mek tidur bilik sendiri..Syarat..Teman dulu smp che mek tidur..Then dh boleh tgglkn die..Alhamdulillah xde dgr nangis2 waktu mlm..Bantal busuk pun dh x bawak g school dah...huhu..Dah boleh la sikit2 diharap mnjaga si adik..Cuma dh berani sgt nk pegang Ammar...Si Ammar plk mane la mau duk diam2...Si kakak dah la SLIM sgt...Risau aku...Haha

Tapi kalo si che mek duduk mmg sokmo2 mintak Ammar duduk dkt riba..Time aku suap Ammar..che mek nk jugakkkk tolong suapkan..huhu..Ok la kan..janji x bergaduh bila masing2 dh besar nnt..huhu
Terasa lain bile che mek dh x tidur sekali dgn kami...
Takde dah bile tersedar mlm2 tu kepala che mek duk landing dkt bahu aku...
Takde dah bile tersedar mlm2 tu kaki che mek landing dkt perut aku..huhu
Now start dgn Ammar plk..Bile berpaling membelakangkan aku..then nk berpaling semula pada aku, tangan & jari comel Ammar mesti mcm mncari2 aku dulu...huhu

Adakah ini yg ibu kita rase dulu2 ek?
Aku ni rase mcm sedih bile tgk perkembangan che mek..
Sedih sebab che mek dh semakin membesar..Pemikiran pun cerdik dah...hukhukhuk..

Setengah parent awal2 lg dh ajar anak tidur asing..Aku xmo gitu sbb aku ni ibu yg bekerja..So masa untuk bersama luang masa dgn che mek tu sgt la ciput..Jadi mase nk tidur tu la kadang2 aku luangkan utk bercerita dgn che mek..

Tanya keadaan school die..
Baca doa sesama...
Tgk cite sesama..
Haihhh...Kalo la dapat jadi full time housewife yg ade income kan best???huhu





Walaupun aku garang...tapi tetap sayang..kiki
End

1 comments:

Siti Yang Menaip said...

rajin dia jaga adik dia.. insyallah kakak yang baik ni =)