Tuesday, March 08, 2016

Udang Galah..

As Salam

Hari sabtu lepas subuh dh x bleh tidur sbb Ammar duk kejut2 aku ajak bersembang..Dah ulik2 pun x jalan..Dicengkamnya muka aku ajak berjaga sekali..Huhu..Sudahnya golek2 smp pkol 7.30am...Pkol 8.30am gi sarapan & terus g Pasar Harian Selayang..Pasar besar tepi jalan tu..

1st time aku kesini..Dulu mase dlm pantang Hata pergi dgn che mek utk cari ikan haruan..Dapat la besar lengan Ammar mase umur 2 bulan..huhu

This time pegi memang aku rambang mata tgk lauk (ikan/ketam/sotong/udang)... Tgk sayur pun same jgk..Terus flash back..Kalo la time ni aku dkt kg..(Perak/Kelate) mmg aku borong serba sikit dh lauk2 & sayur mayur nih...huhu

Niat nk mncari UDANG GALAH..Tetibe rase teringin nk masak rendang udang sebab hari tu mase blk kg makan sikit je..wakaka..Alhamdulillah jumpe..RM30 sekilo..Aku amik setengah kilo je..Kalo blk kg boleh la borog smp 2 kilo..Boleh makan puas2..huhu
Udang Galah..
Masak rendang
Udang tu aku masak rendang makan dgn ulam daun selom..Pergh..Layan...huhu
Mangkuk comot sebab dh suku makan baru terigt nk amik gambo..Lantakkan..huhu
Udang galah ni pada aku feel makan time dkt kg je...Sebab memasing berebut nk yg besar..haha
Dkt kg udangnya lagi fresh kot...

Ok la..Janji lepas rase teringin tekak ni haaaa..huhu








End

0 comments: