Friday, August 12, 2016

Kisah TELINGA

As Salam

Salam Jumaat semua!!!..

Cerita dh nk berhabuk tapi baru hari ni terasa nk brcerita...huhu

Minggu ini udah minggu yg ke-3 aku menanggung derita TELINGA KIRI X DENGAR..

Masuk minggu ke-2 aku dh x tahan..Memula igt sebab air masuk telinga mase tengah mandi..Bile x dengar smp seminggu dua, terus hari ahad 2 minggu lepas pepagi dh ajak Hata ke Hospital Sungai Buloh..Tapi aku hangin je sbb dh sejam setengah aku menunggu & angka giliran menunggu hanyalah SATU... tapi x bergerak2..So dengan KEPALA HANGIN terus aku pergi kaunter & tny..Memang dapat jawapan yg rase nk hentak muka si penjawab dgn tray..haha

Terus balik & gi klinik..Bile check doctor tu ckp ade TAHI TELINGA KERAS...So die bg ubat & surat refer to hospital sbb di hospital peralatannya lebih canggih sebab adenya MICROSCOPE .Nekad la hari Ahad tu bwk sekali anak2 gi hospital Selayang..2 jam jgk menunggu baru dpt jmp pegawai perubatan..Dieorg pun x bleh buat ape even dh ade surat dr klinik.TETAP keluarkan surat utk aku refer klinik Pakar telinga 3 days after titik ubat telinga yg dieorg bg.

1st day letak xde rase ape2 lagi..2nd & 3rd day letak dh start rase x selesa..Rasa sakit pun ada
Makanya, hari RABU pepagi hari dh gi HOSPITAL SELAYANG..Lepas je drop aku, Hata g htr anak2 ke taska.Sejam menunggu, Jawapan yg menyakitkn hati jgk yg aku dapat..
Jabatan OTORINOLARINGOLOGI

Pegawai : "Ini kena buat appointment ye.. 25/8/2016 "

aku : "Tak boleh cepatkan sikit ke? Telinga saya dh sakit"

Pegawai "Ubat ade kan? Pakai aje la ubat tu dulu"

Bile dengar ayat gitu terus aku blah..kang kalo ikut kepala hangin ni mahu kena maki pegawai tu..Apekes??Aku dh sakit 2 minggu, ni lg nk tunggu lg 2 minggu? Nnt kalo jadi ape2 dkt telinga ni time dtg 25/8 tu sah2 aku balik yg kena bebel...Hmmmm..Sabar..Sabar..

Terus je aku kol Hata mintak amik & at the same time aku kol klinik dkt rumah utk tnykn ttg penyakit aku ni..Alhamdulillah doctor tu suh dtg klinik utk check.

Sampai je klinik, dan check, mmg doctor ckp ade taik telinga yg dh keras..JAUH KE DALAM..Tapi die boleh tolong keluarkan sikit..Aku ajak Hata masuk bilik doctor sekali..

Makanya bermulalah proses pembersihan..
Doktor masukkn sejenis air dlm picagari,then letak 1 paip kecik..Masukkn kedalam telinga aku, semburkn & air tu keluar semula dgn hasilnya..Terkejut jgk Hata tgk..Aku x tengok sbb takut..huhu

Ini dh ok sikit..Mlm ni kena letak lagi ubat tu..
Doctor still nasihatkan aku utk pergi jgk jmp pakar on 25/8 tuk double check..
Adeh....
Ubat titik telinga

Titik ubat ni 10 TITIK..Baring mengiring ke kanan 15 minit..
Lepas tu akan rase mcm ade mende mengalir..Tapi bile aku sentuh lubang telinga ni..xde pulak nmpk hasilnya...kiki

Harap2 la cepat sembuh telinga ni..
Terseksa rasenya bile salah satu nikmat yg Allah swt bg dtarik balik..
Amin





End

0 comments: