Tuesday, October 11, 2016

Cerita Lepat Labu & Kyros Kebab

As Salam

Hari Sabtu kami x kemana sbb Hata kena kerja half day..

Petang sabtu aku try buat lepat labu :
Tak berapa nk mnjadi sbb aku lupe letak tepung ubi & tepung gandum pun letak x byk..So lembik..Tapi anak2 makan selera je bila DISUAP..hoho..5 ketul utk 2 adik beradik..huhu

Malamnya kami ke 222 dkt PJ...Lama sgt x makan sane...Murah pun murah..Perut pun kenyang...kiki

Hari ahad plk lepas Zohor kami gerak ke KOTA RAYA..Parking kete dkt DBKL Masjid Jamek then berjalan ke PUTRA LINE ( aku panggil STAR LRT ) ke Plaza Rakyat..Berjalan lagi menuju ke building tepi KOTA RAYA...Kami nk tempah custom album..

Lepas settle. kami terus gerak ke LRT..Singgah SOGO..Makan ini :
KYROS KEBAB..

Mase tengah mkn ni...Tetibe aku dengar bunyi mesin mcm tersekat2.Kuat tau....Lepas tu dengar budak perempuan menjerit2 menangis dari arah escalator..Automatic kaki aku mengeletar..Jantung aku berdengup laju..Mcm2 cite dkt FB mula buat flash back dlm kepala ni..Hata pun join menjenguk jgk..Suara bdk perempuan tu still dengar jelas..Meraung2 menangis..Mujur la aku decide utk duduk dkt ruang dlm tepi Kyros Kebab tu..Kalo duk tepi pagar escalator tu ( depan chatime )..mesti aku menjerit sebab terkejut..

Bile Hata dtg ke meja kami semula, aku mmg x tunggu lama utk tanya...

Rupa2nya...Selipar/kasut bdk perempuan tu tersepit dkt escalator tu..Mak/ayah budak tu sempat tarik kaki anak dieorg..Adehhh..Suspen sgt tau..

Lagi satu, bunyi mesin tersangkut-sangkut tu rupanya BUNYI BLENDER DARI KEDAI CHATIME..(kebetulan sgt)Bising sgt bunyi blender ais dieorg..Mmg buat aku gabra tiap kali dieorg mem-blender ..huhu

Terus je aku SAIKO che mek..Mek ni mmg kalo dtg angin active..Sokmo je brjalan ke depan dari kami bile dkt escalator...Mmg che mek akan lompat bile dh nk smp ke penghujung..Tapi aku tetap seriau..Bising aje mulut ni membebel suh che mek beriringan dgn aku..

Lepas dr tu, terus che mek pegang tangan aku / Hata kemas2..

Jgn lalai walau dimana kite berada ye parent..Anak aku yg umur 6 tahun ni pun kena bebel sokmo tiap kali nk berdiri atas escalator...

Make sure anak kite ditengah2 escalator tu kalo xde org nk berjalan disebelah kanan...

Make sure kaki anak kite berada di dalam garisan kuning..

Mata anak2 mmg x peduli ttg itu kalo x diingatkn..Mata kite as parent ni la yg kena jadi mata ke-4 mereka..

Aku mmg pandang berat issue ni..
Jangan nnt sbb kelalaian sndiri, kite menyesal x sudah..


Ok..Sudah habis cerita weekend...kiki





End

1 comments:

Cik Itah said...

sy hujung minggu biasa habiskan sama di rumah sahaja heehhe kemas2 semua..keluar jugak peluh haha