Wednesday, October 12, 2016

Kisah Ammar : Misteri Di Selayang Mall...

As Salam

Kelmarin, Blk keje Hata ajak ke Selayang Mall sbb nk cari software FONT..Dekat sane mmg ade seketul booth jual DVD..

Mase memula masuk shopping mall tu, Ammar ok lg...Tapi mase dh dlm perjalanan ke booth DVD tu, Ammar mcm mula buat perangai..Hyper semacam..Berlari ke sana ke sini...TAK TERKAWAL!..

Lepas make sure s/ware tu ade, makanya kami pun pegi dkt ATM dulu..Dlm Selayang Mall tu ade Deepavali Deco...Ade seekor Gajah dibalut kaler Hijau & ade lagi aksesori lain...Lepas aje nmpk gajah tu, Ammar makin x terkawal...Risau + penat cheq mengejar tau..

Last2 mase Hata tgh pilih2 DVD, aku bwk Ammar & Qaisara di satu tmpt mcm trsorok sikit so that 2 beradik ni boleh main kejar2 dlm kawasan tu je tanpa perlu aku berkejaran same dgn dieorg...

Lepas je Hata beli DVD, plannya lepas solat, nk mkn tom yam thai dkt booth depan KFC...
Again Ammar HYPER sgt smp mmg x boleh gi mane2 dah..Mmg kena blk terus je..
Plan nk singgah Mydin beli berus gigi & ubat gigi baru che mek pun terpaksa dibatalkn..
Makanya terpaksa la beli dkt Watson je..

Time nk beratur membayar tu, mmg aku boleh dengar Jeritan Ammar...Bunyi meronta-ronta..Naik risau pulak aku...Tetibe rase mcm "Apesal lambat sangat cashier nih???"

Lepas bayar, terus keluar & tengok Hata mcm termengah2 mendukung Ammar sambil awe tu duk berpusing 360 darjah dlm dukungan Hata..

Lepas tu mmg terus blk...Aku dh suh Hata baca la ape2 ayat yg terlintas dlm kepala..Tiup2 la sikit dekat Ammar nih..huhu

Mase dh nak smp pintu keluar ke parking, Hata ckp dgn Ammar ..." OK..Dah sampai dkt kete..Jom kita balik"...Terus Ammar senyap...Dalam kete pulak kami perasan Ammar mcm kepenatan yg amat sgt...Nmpk mcm termenung pun ade jgk..Lepas tu Ammar dh normal mcm biase..Mmg xde langsung HYPER activenya mcm dkt dlm mall td..Dlmkete siap pasang MP3 zikir...Tetibe aku & Hata pelik & HARUS LA bulu roma aku tetibe je meremang....Eh?

APAKAH YG MEMBUATKAN AMMAR JADI GITU???

Smp2 je rumah, terus aku mandikn Ammar...Lepas tu terus Ammar masuk bilik mcm ajak tido smp tak sempat nk dinner..Malamnya, langsung Ammar x berjaga kejut kami mintak susu..Biasenya, kalo Ammar x makan malam, mmg akan kerap mintak susu..At least 2 ke 3 kali...Tapi malam ni, takde langsung..Pkol 5.30am (waktu kami bangun) baru aku sndiri buatkn susu utk Ammar sbb risau Ammar dahaga...Bangun tido tu...Alhamdulillah ok dah..Ceria je..Mcm xde ape2 yg berlaku pd Ammar...Dkt rumah on MP3 surah Yassin pulak...Risau kot2 mengikut...

Terus je rase mcm...

CONFIRM ade "something yg bersama" dgn Ammar smlm smp automatik berubah perangai secara drastik sgt...Biasenye, bile nk melarikn Ammar dr sesuatu mende, Hata/aku akan dukung & pegi ke tmpt lain..lepas tu Ammar dh ok dah..Tapi waktu tu mmg xmo langsung...Siap terlentik2 mintak diturunkn..Bile dh diturunkn..Berlari2 xde arah..Kesana & kemari..Mcm aksi KEJAR MENGEJAR pun ade jgk aku tgk smlm..Mmg menakutkn..Siap tepuk2 tiang tau!
Ammar takut ke???


MORAL OF THE STORY...

Jangan bawak anak2 keluar waktu Maghrib!!!..
(Mase kami sampai tu baru je masuk waktu)
Waktu tu Syaitonnnnnnn brkeliaran..Bertempiaran...Itu yg kadang2 terkena pd anak2..



So, lepas ni..Nk gi mane2 skali pun..Turun je kete..Start la baca ape2 yg perlu supaya anak2 terlindung dari gangguannya..

Aku hari tu ade bace jgk...Tapi x kusyuk..Baca sekadar bermain dibibir je sbb x budget akan jadi mcm tu..eheh







End

2 comments:

Mar Mansor said...

ammar dah boleh berlari ye..cepatnya masa berlalu..
memang betul tu...elakkan waktu maghrib tapi tulah..waktu kerja habis pun dah lewat petang

Mr. Asada said...

Pernah mengalami situasi yang sama.. ada masa nanti saya ceritakan jugak kat blog..

memang kena beringat.. lebih2 lagi bila ada upacara yang semacam tu dengan replika yang pelik2.. budak2 ada je yang dinampaknya..