Monday, February 13, 2017

Cerita Perap Seminggu...

As Salam

Seminggu x hupdate blog..Kebizian yg x tau nk cite dr mane..kiki
Hari rabu my MIL dtg KL..Tujuannya adalah utk melawat si anak, cucu dan at the same time nk tlg jagakan anak2 aku sebab plannya, hari khamis (thaipusam) kami panggil lori utk amik SEMUA barang yg dah siap di pack dkt rumah lama...

So hari khamis tu, pkol 8am lebih sikit aku & Hata dah keluar utk g rumah lama..Kemas ape2 yg patut...Janji dgn org lori pkol 2pm..Pkol 2.20pm kol kata OTW..Pkol 3pm org lori kol cakap kena tggu lagi 30 minit sbb jammed...Hangin sgt..

Kalo dh janji pkol 2pm...Takkan pkol 1.30pm baru nk gerak???
Hangin punya pasal, terus je kami cancel..
Pkol 4pm lebih baru smp rumah..Penat tau..
Hari Jumaat, Hata panggil lori lain..
Plan nk amik lori yg 3 tan...Sekali x muat ko...Mujur la staff lori tu siap2 bwk lori 5 tan..Udah kena tambah duit..Dari RM350 ke RM470..Itu pun x muat jgk...
Still kena panggil lori lagi utk angkat kasi bersih..
Pening aku & Hata..Mane dtgnye brng2 yg berkotak2 nih???

Hari sabtu pulak, pkol 7.50am dah duduk dkt sekolah rendah che mek sebab ade menyuarat PIBG :
Janji strat pkol 8am..Last2 pkol 8.30am baru start...
Tak boleh nk join lama sebab lepas tu kena gerak ke Tanjung Karang utk majlis sambut menantu my anak sedara yg kahwin hari tu...Pkol 10am aku & Hata dah caw..huhu

Pkol 11 lebih sikit kami gerak ke Tanjung Karang ikut waze...perjalanan amik masa sejam lebih jgk..Smp sane pkol 12.50tghari...My sis yg lain semua stuck dkt accident lori terbalik..Sejam kemudian baru smp..

Kami sesaja buat theme kaler royal blue...Baju dh sedia ada..X payah aku pening2 mencari baju..kiki
A part of us..
 Dgn che mek & my lovely abah..
Abah ikut my kak cik..So abah rest dr drive kete..huhu

Lepas je makan, dlm 30 minutes gitu, aku terpaksa gerak blk sebab kena gi Kajang pulak..My MIL nk ke sana..Aku hangkut jgk my MIL ke kenduri ni.huhu

Pkol 5pm baru smp Kajang...Kejang otot2 cheq...

Lepas maghrib kami gerak blk...
Penat wooooo...
Semalam pulak dlm pkol 10am kami blk rumah lama..Nk amik sikit2 brng yg boleh muat boot kete...
Pkol 4.50pm htr my MIL ke airport Subang SKYPARK...
Lepas tu terus kami blk rumah..
Penat yg x hilang lagi...Mujur la anak2 aku x demam sebab rase mcm non stop je activity kami..
Rasenye mmg xkan stop selagi brng dkt rumah lama x fully clear angkat...

Semalam ade jiran baru dtg tgk rumah utk buat renovation...
Chinese young family...Harap2 xde bwk dog..huhu





End