Tuesday, April 18, 2017

TIKUS

As Salam

Hari khamis kot...Hata nampak ade TIKUS masuk dlm rumah dr pintu dapur...Terus mintak Hata utk letak foam dekat bawah pintu dapur memandangkan gap antara pintu dgn lantai tu agak luas.. Tapi malangnya, cik TI tu berjaya gigit & lobangkan foam tu..mcm gmbr bawah ni:
Berjaya dilobangkan oleh cik TI
Hari Jumaat, tgk2 dah lobang mcm ni ha...Tak ke tanjat kau?? Terus je ajak Hata gi mr.DIY mencari perangkap tikus jenis gam mcm gmbr bawah ni aku beli 2 terus :
 
Sabtu pagi2 hasilnya 2 EKOR cik TI yg level2 remaja...Terkejut dan geli kepala lutut aku tau..Aduhhhh...Trus je pagi tu aku & Hata tggu contractor jiran sebelah ni utk mintak tlg simen je ruang dkt pintu dapur tu...Tapi lepas dinasihatkan, kami just letak kayu besar mcm dkt gmbr yg dilobangkan tu...

Lepas tu upah contractor tu tolong simenkan sikit ruang mcm bendul dkt porch kete ni...Agak bahaya bile tiap kali Hata nk parking kete sbb kena lajakkn sikit utk naik ke atas...Ini pun utk mudahkanAmmar main kete tu..huhu..

Anak2 aku x pernah tgk org buat construction, dari smp Z tgk org tu buat keje..huhu
Activity letak simen sahaja dkt lantai sebelum letak simen + pasir... 
Tauke dgn Proses berikutnya...
Ralit nau anak2 cheq..huhu
Upah utk kayu & simen is RM25..Ok la kan? Mujur la tauke ni baik nk luangkan masa dlm 15 - 20 minit utk layan kami...huhu..Tq bos!!!

Malam ahad pun aku letak lagi perangkap tu..bukan ape..risau ade lg geng2 dia kan??
BETUL jangkaan aku...Pkol 8am aku keluar breakfast...Blk dr breakfast pkol 9.30am...
Ade lg SEKOR kau!!!!! kali ni yg DEWASA...Lagi la geli aku tgk...Time Hata nk lipat perangkap tu..Nyaring je dia menjerit...

Lepas tu aku pegi beli lagi...Takut ade lg serangan...Tak tau la yg sekor ni masuk ikut mane...Sedangkan aku dh letak kayu dekat situ..Tapi aku syak dia masuk ikut tingkap dr bilik air tingkat bawah....Udah kena cari jaring plk this weekend...Hmmm..

Tarus aku rase geli..Semua barang aku basuh blk...lantai mop kaw kaw...Risau tau...

Malam ni dah masuk malam ke-2 perangkap tu dkt situ...
Alhamdulillah, setakat ni xde lagi serangan..Aku harap2 xde dah serangan dr mane2 pihak..huhuhu

Aku & Hata syak serangan ni berlaku sejak renovation jiran sebelah rumah aku ni...confirm dieorg dh robohkan sarang cik TI..so that cik TI kena cari port baru...Rumah lain semua dh SEAL mcm penjara bahagian dapur..Cuma rumah aku je yg terbukak mcm open house...huhu



Harapnya xde serangan lagi...
Aku dh siap letak racun jenis makanan lagi utk elak dr serangan yg berikutnya...
Inila risiko rumah landed dekat bandar ni kan?
Rumah landed dekat kampung serangan lain pulak..hukhuk




End

0 comments: