Wednesday, September 06, 2017

UNPLANNED : CAMERON HIGHLANDS

As Salam

Hari Raya ke-2 aku paksa Hata ikut idea aku yg x berapa nak bernas...Bangun pagi2 aku ajak Hata pegi Cameron Valley semata2 nak stock-up teh earl grey kegemaran..Boleh?Mujur la Hata layan..Tapi lepas tu kena tazkirah smp la ke Kajang..haha...

Pkol 8pagi dah siap2kan mak utk aku hangkut sekali ke Cameron Highlands..Niat memang nak bawak mak berjalan...Walau sekejab..Janji mak merasa..Dah lama mak x berjalan...Alhamdulillah..perjalanan ke Cameron smooth je..Udara pun sejukk je..Smp2 dekat Cameron Valley manusia mcm semut ramainya..Maka kami hanya berenti utk beli teh & terus ke Pasar Besar dekat puncak sikit...
Teh @ Cameron Valley
Kenangan...
Aku dan che mek curi masa bergambar sekejab lepas beli teh....Tak dapat nak lepak lama sebab takde parking..Aku x budget rakyat Malaysia pakat beramai2 bercuti ke Cameron Highlands time2 mcm ni..Hmmm..sedeh sebab tak dapat nak lepak lama mcm waktu pegi hari tu...Huhu
Medium Size Of Strawberry...
Mase smp2 je dekat Pasar Besar tu, terus je aku cari strawberry...Dah dapat, Hata plk nk sayur..Beli sayur sikit..lepas tu layan plk che mek nak beli keychain..Belikn la..Then beli jagung super manis & fresh...Time ni kejab je aku keluar sebab mak & abah kena tunggu dekat kereta..Time ni hujan renyai2...Lepas membeli, terus blk..mase otw nak blk, singgah dekat kedai Last Pit Stop utk belikan mak timun jepun dan sayur2 sikit...Lepas htr mak dekat rumah kak cik, kami pun terus grk blk KL..

Time ni tengok waze jammed nak mam....Pening kami mencari jalan short cut..Semua dah full house..makanya hadap aje la....Last2 pkol 11 mlm baru smp Kajang & Hata kena cancel meeting..Penat giler...Udah sama mcm blk dr Kelate penatnya...

Esok paginya my SIL masakkan lauk daging lembu korban...Daging masak kicap.. 
Daging masak kicap...
Layan..Bertambah2 kami makan..Macam kelaparan sgt..Pdhal masa smp2 semalam dah makan seround dua..Ekek...Pkol 12tghari gerak blk rumah..Pkol 1pm smp rumah...Selesaikan apa yang patut dan Zzzzz..Smp pkol 3pm..Kepala memasing tingtong...Hata masakkan sup tulang utk lunch..Ekek...

Lepas tu kami rehat je dekat rumah...Penat..Dah la aku kena membasuh smp dekat 10 round....Dah penuh penyidai baju...Adehhh..

Apesal raya kali ni jammed bebeno jalan ek? Apesal korang tak cuti lama2 duduk dkt kg je..Tak yah la jalan2 memenuhkan jalan...haha..Kebas badan mengadap jammed..Ekekk..

Jarang sgt blk perak jammed mcm ni tau..Rase mcm cuti hari Isnin hari tu tak cukup utk cover penat perjalanan pergi dan blk...ekek

Perjalanan raya korang mcmane pulak?
Share2 sini ye...





End

0 comments: