Tuesday, January 26, 2010

Nature's Serenade...

Salam
entry-lagu&hata

Arini hata dijemput oleh opis lama tuk sket meeting...
hata said old boss mnt tlg...

Around kol 3.30pm hata smp umah.
bersama sebungkus beg penuh dgn surat dr reader's digest...
ho3..
jgn tkejut..hata aku neh reader's digest subscriber..hak3
b4 tawin lg die dh subscribe..but the mailing address kat opis n idak le plk die teringin nk tuko ke alamat umoh pas tawin...


then tetibe aku dengo dr bilik komp..

1 musik yg sgt LayaNNNNN..!!!!
very2 tenang lagu itu...
skali tgk CD cover : Nature's Serenade...

lagu ala2 4 musim gitu...
tp mmg layan dowh...
dan dan la hata ckp.."nnt tiap kali wat keje saya nk pasang lagu neh la"...

wah2..sgt2 bsemangat...jgn dgr setengah jam...
mate kome pon pejam sambil wat peta harta x berkarun kat ateh meja tu udah le ye...ho3

oh ya..
back to hata old boss meeting..
pas mkn t/hari aku tny hata... ape old boss cheong die nok??? hata ckp cheong offer die tuk keje contract tuk 2months..sbb die dh kick sorg dak opis tu sbb atituted dak tu hancus..design bleh wat tp NO ATITUTED..!!! aku tny la..brp die nk bg?? 5K?? 4K??.. aku bukan demand ye tp dolu2 ckp dh xmo ade kaitan dh dgn cmpny tuh.. so u have to tunaikan la.. mmg kalo nk pk duit..tp aku takut nnt janji 2 buln..pastu mnt tangguh lg 2 mggu..pastu tangguh lg 2 bulan balik..kang melarat smp stengah tahun plk..

Dolu2 b4 hata quit korg ckp hata xkan leh dpt boss mcm dieorg..pastu datin buat hata mcm anak angkat plk..time suke..mana anak angkat saye??? time marah mcm2 la ko canang cite kat client..hata gituw la..hata gini la..
skrg..??korg carik hata smule? so sape nk jwb skrg??? aku tny hata..knp x buat keje kat umah jer?? cam biase..wat job kat umah siap htr email..

knp nk dok kat opis dieorg? caj design aje dh la..nie kang kalo keje kat opis pg2 kol 9am dh kene smp..pastu blk keje bkn bleh on time..musti kol 8pm jgk baru bleh blk..silap2 kene stay back sbb client nk urgent..
kalo caj design je ntah2 1 design tu hata bleh caj rege sbulan pny income..
bukan nk riak dgn caj design yer..sume designer tahu range rege dieorg mcmane..


aku sndiri dh xmo hata ade kaitan dgn opis tuh lg..
YES..dieorg mmg baik & sgt baik yer.. wife is x-lecture hata time kat LKW..cheong plk org klate.. bkn xmo kenang budi..
tp aku TETAP x setuju...

at last aku ckp kat hata... if btol2 nk tlg dieorg..ckp bleh wat keje dr umah jer... nnt bleh jgk wat job IMR/KL sentral /IHM... nie kalo dok kat opis sane job2 lain camne? even job lain rege sket2 pon xpe..at least job2 tu x putus... wat byk jd byk la duit tu nnt... rezeki x kemana...Allah tau mane yg cukup & x cukup tuk kite..




so
skrg aku xtau ape next step hata nk slowtalk dgn cheong..
hrp2 ia x menghampakan aku...






end

0 comments: