Friday, October 22, 2010

Menu-Menu...

Salam

entry-mkn2 yg tertangguh...

Disebabkan terlalu byk story yg tertangguh...so mmg byk yg tertggl & tercicir nk update...
jadi aku summarykn aje la ek...huk3

within this 2 weeks / lebey kot...tahap kemalasan yg membuak2 terhadap memasak telah melanda aku sbb dapor rosak..so ade 1 periuk letrik nie yg ala2 serba guna..bleh buat bbq, roasted, grilled...so mmg terhad nk memasak sbb aku xtau sgt nk msk menu2 kat atas nuh...so aku serahkan sajo pd hata tuk jd chef...lg pon skrg aku x bleh nk berdiri lama2 sgt..kaki dh sembab mcm kene pam...ek3..

jadi dgn itu...layan la pic2 menu yg berjaya kami masak gune periuk serba-serbi tu...hu3
1st trial..masak ayam roasted blackpepper...
alhamdulillah menjadi..ayam pon cukup matang tuk aku mkn...hu3

2nd trial nie x menjadi...
xtaw nape..hanyir ikan pari neh x ilang2 even aku dh rendam dgn air asam
& perah limau nipis..
nie view b4 dibakar...cantik sajo...
skali dh masak...kecut...
mujo air asam penyelamat..tp aku & hata tetap x puas hati dgn hasilnyer...huk3

3rd trial yg paling BESHHHhhhhh!!!!...
ikan mabong sambal bakar...
ikan nie mmg senang & cpt masak...
kami just grilled around 40mints..
balik2...tambah cili sket...perah air limau nipis sket...
perrrgghhh...!!!
mengancam siot...
cicah plk dgn air asam...fuuhhhhh!!!!mmg layan abis time mkn neh...
so we decide akan masak lg menu nie..next time...ek3

nie menu b4 my dapo rosak..
chicken spaghetti...
paste from kimball..yg baru promot..murah gile..rm2.99 kot 1 botol
rase x lari jauh dr prego...hu3


nie la menu2 yg tertangguh/aku sndiri terlupe nk update...

oh ya...ade story laen plk tuk 3rd menu...
pas mkn..esknyer mlm2 hata berulang-alik ke bilik en.TAN tuk kuarkan saham2 yg x diperlukan dr perut die...tp aku maintain aje..xde ape2 pon...pastu udah hata terlebey mkn ubat..xmau kuar2 plk...time dipaksa xmo kuar..time tgh wat keje...jmp client time tu la die mnt masok cpt dlm bilik en.TAN...

but now alhamdulillah...digest die dh ok dh...
agaknyer perut hata terkejut sbb dpt mknn yg gitu kot..tmbh plk dgn air asam yg menyegat gile...ek3







end

0 comments: