Monday, June 06, 2011

Berpantang tp mcm x Berpantang...

As Salam

entry: x mcm dulu dh...

Hhhmmm..nk cite lebih2 pon nnt takut ade yg terase..tp mmg lately tiap kali aku g mane2 shopping complex...dieorg2 nie jgk la yg aku nmpk...contoh :

1.) time aku kat JJ...baby nie just pakai romper & stokin SAHAJA..si ibu plk jln tersipu2 kepit kangkang...nmpk bebenor ko masih dlm hari a.k.a dlm pantang...baby pon ciput aje...kalo dh dlm pantang buat la care dlm pantang...jgn nk berjalan sane sini bleh x??? kalo ko g klinik ker..nk naik flight nk blk kg ke aku bleh accept la...nie ko sorong..gendong anak smate2 sbb ko bosan duk umah spjng tempoh berpantang..pls la weh!!! kalo ko x syng bdn ko..pk la bby tu...ksian aku tgk bby tu...sejuk dlm aircond...

2. ) Kat tmpt same jgk - smlm...lps keje..hata ajak g JJ AU2 sbb die x lunch lg..kami just g mkn then jln jab kat bby section then lps manghrib trus blk umah...time on de way nk g parking..aku nmpk akak nie dok dukung baby yg berbalut dgn baby blanket TAPI kpala baby x ditutup..terlentang aje bby tu mngadap langit senja...si atok plk just berlegar2 depan cucu...motif???

org2 skrg nie aku tgk dh pandang ringan aje issue "BERPANTANG" lps deliver..aku dulu pon kesane kmari jgk...tp itu ksane kmari blk perak..then blk kl..then blk kl dr klate..tu pon stp kali smp destination mmg aku flat..sakit nk mam... je rasenyer...tp terpaksa la sbb aku berulang alik dr umah ke rumah...bkn ulang-alik dr rumah ke shopping complex...

nie aku tgk kat FB ade mmbr nie bini dlm pantang dh dihangkutnyer ke GENTING HIGHLAND...muke bini pucat lesi je dlm gambar..ko nie bapak ker puake???gile ape la hangkut anak ke situ...??? g la tmpt lain weh!!!! tu tmpt sgala !&87ghew jgk yg ko nk hangkut...

kesian aku tgk bby2 skrg...mak pak treat mcm anak yg baru sbln dua lahir mcm bby tu dh umo 5..6 bln...pakai romper shj - dogel2 aje bby tu...dok tayang anak time senjakala la...haihhh!!!aku x tau la plk kalo mak pak skrg nie penuh ilmu didada...kalo ade share sikit dgn aku...aku nk jgk tau ape die...kalo bby tu dh besa sket..ko pakaikn bby tu sepender dgn singlet pon aku x heran la sbb dh beso...

>> dieorg yg berjln2 nie korang x brtungku ker??? sbb aku dulu2 bertungku 2 kali shari..pepagi dgn ptg..
>> x sakit ker "bwh" korng tu nk jln sane sini??? - aku yg berjln dr perut kapal terbang ke boarding hall airport pon rase mcm nk terkoyak blk..last2 smp umah aku nangis tahan sakit...ki3..
>> kalo yg ceaser tu aku paham la "bwh" korang xde ape2..tp internal korng tu kene jg jgk weh..kang terkoyak blk jahitan ceaser tu...bernanah..mcmane???

aku nk over2 protest dieorg2 nie pon rase mcm x gune..tp aku ttp jgk wat entry nie sbb aku kesian tgk bby tu..Qaisara nie smp skrg (sejak bleh kuar nie) kalo nk g mane2 shopping complex mmg aku pkaikn seluar & baju yg stok bleh bikin PANAS!!!..time umo Qaisara 3 bln pon aku balut kemas2 jgk kasik die keep warm..ki3...mmg kate org...lain org lain style..tp aku rase kalo dh bby tu namenyer "NEW BORN" tetap kene jaga btol2 jgk...tetap x mustahil angin masok kalo ko just pakai kn bby tu romper SAHAJA dogel2...paling tidak smp umah nangis sbb perut kembung...kalo bleh kentut xpe..kalo pesen yg nk kentut pon jerit2 mcm Qaisara tu mcmane???

seigt aku la..time kakak2 aku dulu kalo dh namenyer BERPANTANG mmg 2 bln tu ko dok berlegar2 dlm umah aje..kalo keluar pon time dh sbln..berjln slow2 angkat baju bby kat ampaian kalo time tu xde sape yg ko nk mnt tlg...

ok la..pepagi dh entry yg x puas hati...kikiki
tp jari aku nie x sabo2 nk luahkn kat blog neh...
so hrp2 nnt sape2 yg baru deliver sile la berpantang elok2 yer...ko sanggup tahan sakit utk diri ko xpe..itu terpulang sbb ko x sayang badan sndiri..tp pk la bby yg kecik comel2 tu....yer...


end

1 comments:

nurra said...

Kak,saya kalau pantang, memang pantang betol2..dah habis pantang 44 hari pun masih pantang certain food.tapi pantang ngn somi, idok ler..
tu pasal la i slim..tak caya? meh ke blog saya..