Tuesday, April 10, 2012

Biar Bertempat...

As Salam

entry : alahai kwn...

Entry kali nie bkn nk kondem sape2 yer...

1st of all aku nk ucap alhamdulillah sbb dh ramai yg sokmo update status / info yg berbentuk ilmiah..as reminder to me also kalo sape2 pon update bab keagamaan...

tp kalo rase diri mmg nk mnuju ke arah kebaikan..aku berdoa sgt agar Allah berikn kesedaran pd si peng"update" dgn ape yg die sndiri buat tp x sedar yg sebenarnyer mende yg die buat tu x berape elok disisi agama...

aku nie pon xde la dlm mane ilmu agama nyer...tp kalo dh hari2 ustaz itu..ustazah nie update kat FB..sekurang2nyer ade jugak la bertambahnyer ilmu agama aku nie....btol x?..

kite x bleh berhenti menerima ilmu agama kerana jika kite berhenti ilmu itu akan hilang dr dlm diri kite
..

itu yg aku dgr kat tanya la ustaz / ustazah spjng smggu duk kat kg aritu...eh3..kat dlm FB pon ado...

lg satu yg aku tgk skrg org lelaki mcm x berapa alert la bab nie...
"brng siapa dr kaun adam yg memakai brngan yg menyerupai perhiasan wanita...die adalah kaum yg dilaknat Allah"

jadi...x salah kalo kite berdakwah sesama insan x kire ape care skali pon...tp sblm kite berdakwah utk yg lain..perlihatkanlah diri kite sendiri dulu....jgn kat status FB lain..dlm gambo snap tersasar jauh dr ape yg didakwahkan....




sekian...
sape mkn cili die terase pedasnyer...aku x pointing pd sape2..mende nie general yer...
kalo x caye ape yg aku type...sila la bertanyakan pd yg pakar....aku pon dpt ilmu dr tv & online..bkn face 2 face...so..kalo salah tlg la btolkn aku yg kekurangan nie...hu3




end

0 comments: