Thursday, August 23, 2012

4th & 5th Raya 2012...

As Salam

entry : beraya

Raya ke-4..
Smlm aku dh start keje...TAPI..masuk pkol 4:30pm...kire2 mcm half day la...eheh...

Nie semua gara2 aku menemankan hata beraya umah member die yg baru pindah umah baru...dekat kok lanas...dh la jem...sejam stgh perjlnan..mujo la my Qaisara tdo spjng perjlnan ke sana..then kami singgah amik mmbr hata & his fmly..ok la..meriah siket kete kami..xde la aku mcm terkontang kanting kat majlis tu nnt...eheh..

Smp sane almost 2pm..2:45pm aku ajak hata gerak blk...time nk blk pon jem jgk...pkol 4:30 baru btol2 smp depan MDC...huhu

Lps blk keje smlm hata ajak gi beraya umah member die lg..kali nie just kami 1 fmly jer..ok la...umahnyer pon dekat jer..kat depan JPJ KB...


Raya ke-5 :
2day...aku kene bwk my Qaisara ke MDC sbb my SIL ajak My MIL gi bazaar tok guru utk borong baju bwk blk KL...2day my SIL yg duk kat putrajaya tu blk...

Aku amik kesempatan nie utk hangkut serba sikit kuih2 + mempelam yg aku bwk dr Perak + buah kedondong & colek utk bg pd MEM...x lupa jgk goodies bag & duit raya for her 2 daughter...huhu

Ok la kan...serba sikit..janji merasa kuih raya org melayu...eheh

Cite pasal buah mempelam...
Actually pokok kat tepi umah kat Perak tu dh berbuah dgn meriahnyer....mmg aku geram jer nk petik dr 1st day smp kg..tp ku tahan jebat sbb pose & i'm not in mencuk mood that day..haha

Smp la raye yg ke-2...
Aku ajak my k.nyah tuk tolong petikkan buah mempelam tu utk aku...pdhal buah2 tu aku boleh petik jer...tp nk manja2 punya pasal my k.nyah layankan sajo...haha...dpt la aku bwk seplastik beso...mmg boleh buat kenduri mencuk & kenduri jeruk pelam...eheh...aku mnt my MIL agih2kan pd my SIL...& aku amik setangkai 2 utk kasik pd MEM...huhu

xde gambo pokok mempelam kesayangan sbb time petik tu...petik buah mempelam mngatasi emosi utk petik button camera...haha



end

0 comments: