Thursday, October 04, 2012

Apakah?..Adakah? & Bagaimanakah??

As Salam

entry : confusion..eheh

Okey.....
3 hari x update blog nie....dlm masa 3 hari ni mcm2 perkara dah jadi...

Kadang2 aku rase otak aku nie mcm dh nk jem sbb terlalu memikirkan mcm2 perkara yg jadi mcm peluru nie...

Lps satu-satu perkara Allah bg dugaan b4 aku dpt yg terbaik...

Otak aku mcm nk jem sbb 3 hari dok fikir :
Apakah langkah yang aku amik nie???

Otak aku mcm nk jem sbb3 hari dok fikir :
Adakah langkah yg aku amik nie betul???betol???betoi???

Otak aku mcm nk jem sbb 3 hari dok fikir :
Bagaimana aku nk melangkah dgn langkah yang aku amik nie??boleh ke aku atasinya???

Mlm td aku btau pd hata hati sebak rase mcm nk nangis...tp bile try nangis air mate x keluar plk...haha

then he said :
"Kita x bleh rase ralat dgn ape yg dh jadi..kalo kite rase mcm tu, maksudnya kite x redha dgn ketentuan Allah..Kalo kita redha & merelakan..InsyaAllah Allah akan bagi ganjaran lain yg mesti lebih baik..kalo kite x redha, mcmane perkara baik yg lain nk dtg???..

mcm contoh tgn kanan pegang madu, tangan kiri pegang racun..pdhal ada madu lain yang sedang menunggu kita..kalo kite x buang / lepaskan racun yg memedihkan kita tu, mcmane kita nk merasa madu yg lain???

lps tu aku rase mcm...hhhmmmmmmmmmmm...mgkn betol / mmg betol...
fikir-fikirkanlah....

end

0 comments: