Tuesday, February 26, 2013

BROGA HILL - 2

As Salam

entry : starting

Okies...
nk start kan entry Broga Hill smp muntah...eheh

Pihak urusan tetapkan pkol 3:30am ade ditempat menunggu sbb gune bus company...
So pkol 2am aku dh bangun tdo masak sardin utk buat sandwich...jadi la buat lapik perut kat bukit tu nanti..eheh
Pkol 4am brgerak menuju ke Semenyih...
Pkol 5am dh sampai kaki bukit...
Kami diminta utk bwk torch light...(terpaksa beli sbb mmg xde spare..)

Kami mule bergerak 10minit kemudian..sedang elok aje smp kat bukit pertama azan subuh pun berkumandang...settlekan ape yang patut then aku dgn counselor ++ pendaki yg lain naik smp bukit 1 setengah aje..yg tertinggi aku x naik sbb dh rase weak gile..rase semput plk...eheh

OTW ke puncak tu..kalo rase mcm nk semput aku start bernafas ikot mulut...
Panjat sane sini...udah rase mcm x lalu dah..aku ade la benti 15 saat...15 saat kalo rase lenguh sgt..eheh

Alhamdulillah...kaki x cramp + xde la sesemput yg aku hadap time kat terminal putra dulu...

So cerita byk malas sbb ini baru part 1...ade berpart2 lg..eheh

Layan gambo la ek.. =)
With 1 of the staff yg follow...
Yg aku tgglkan jauh ke belakang lps 10 minit
perjalanan bermula..haha
Die jln lmbt sikit..aku nie plk mcm laju semacam...
tp xpe...ade staff lain yg follow...eheh
@ puncak 1 stgh...
Tgk tu..
Basah lenjun tudung keliling kepala...
berpeluh tu maknanya sihat la kan???eheh

Now layan plk step sunrise yg berjaya aku snap..
walaupon x secantik & seindah DSLR..tp aku brsyukur sbb dpt snap & tgk
semua peredarannya...

Ini plk view bukit pertama dr tmpt aku berdiri...
bukit yg ke 1 stgh..eheh

Nie puncak...
Yg aku x mampu dh nk daki... =)
Ramainya manusia...
Udah mcm tmpt perlancongan je...

berlatar belakangkan bukit pertama..
peace yow...eheh

with the counselor...
Head of the expedition...
Muda lg dr aku...eheh

Ok...
Dah...
Sambung esok plk...
Byk lg gambo nk upload nie...

Lps matahari terbit sepenuhnya..yg mana bahang mula terasa...
Aku turun ke bukit pertama sbb staff yg dlm pic 1st tu tggu disitu...
Kami bergambo & lepaking sambil mkn sandwich yg aku buat...eheh

tungguuu....

end... 

0 comments: