Tuesday, April 23, 2013

Alahai SAGA...1 by 1

As Salam

entry : berjangkit

Hhmmm..bln nie rase mcm byk plk pitih keluar..kiki
Hari sabtu hari tu..hata gi tukar timing belt kete..beterbangan duit ke tgn owner kedai RM290..
Then tetibe plk compressor aircond kete buat hal...
On Sunday konon2 main redah aje la kami & my BIL ke Puchong utk carik kedai jual spare part kete potong...mmg majority kedai semua tutup...

Kelmarin..
OTW nk ke giant..tetibe aku trbau hangit dr corong aircond..time benti kat trafic light hata nmpk asap berkepul2 keluar dr enjin kete...kepala lutut aku dh start mengeletar dh..haha

Skali tgk mcm dh PUNAH aje compressor tu..so mmg kami x beraircond dlm kete smp la ditukar dgn yg lain...kalo nk bli yg baru almost 1K...mane mampu dowh..kalo ade pun mmg kalo bleh nk carik yg lg murah..haha

Sejak usia kete tu mencecah 7 tahun..mcm2 penyakit plk dibwknyer ye...memula dulu break..pastu tayar...x smp 6 bln 2 penyakit terus dibwknye..huhu

Tetibe mlm td hata berangan nk amik kete lain...
Memula mate aku yg x berapa nk bulat nie terbuntang la jgk..hihi
Tp bile difikirkan blk mmg mcm btol..mgkn sbb tu la  kat JEPUN, jangka hayat kete dieorg just 5 tahun sahaja...

Tgk la..
Kalo ade rezeki aku dpt keje lain lps pilihanraya nie bleh la pasang angan2 nk tgk yg lain..ape2 pun aku tetap kene usaha jgk carik keje lps election nie sbb aku akan bercuti lg lps raye..so mmg kene guna pitih time tu..dgn baju raya..kasut raya..kuih raya..DUIT RAYA..haha..kalo hata mampu aku xde hal..tp bile dh terbiase pegang duit sendiri nie..rase x syiok plk kalo xde duit sendiri kat tgn..hihi

Ok la..
rase sedey plk tgk duit melayang...kalo melayang kat aku kan bagus???haha


end

0 comments: