Thursday, May 29, 2014

Homemade DETOX Drinks..

As Salam

Entry : baru cukup bahan2nya...

Hi All...

Hari yg aku duk sibuk buat Roti Telur Berlauk haritu, sempat jgk aku ambik bahan2 utk buat DETOX Drinks yg rasenye udah ramai buat..(aku aje yg lambat)..haha

Tapi sedih sebab x jumpa daun pudina @ 3 kedai yg aku dh jenguk..Rezeki semalam..mase beli roti utk dinner, tgk2 tokey kedai dh re-stock..dapat la aku beli daun pudina...huhu

Maka terlaksanalah my next project..huhu
Bahan2nya... 

DETOX Drinks sebelah kiri, aku punya..aku masukkan :
- 1 Biji Lemon
- 1 biji Orange
- 10-15 helai daun pudina
- 1/2 biji timun
- Air
Semua bahan aku potong senipis mungkin...
Walau pun x berapa nak nipis...haha
Aku rasa bahan2 aku ni utk buang toksid dlm badan..

DETOX Drinks sebelah kanan, Hata punya..aku masukkan :
- 1 Biji Lemon
- 1 biji Green Apple
- 10-15 helai daun pudina
- 1/2 biji timun
- Air
DOTEX Drink ini utk slimkan badan..huhu

Lepas siap semua, kacau2 la sikit kasi bercampur...then masuk dlm peti sejuk semalaman & dh boleh minum..Pagi tadi Hata minum..rasenya aku x sure sgt..tapi berkerut jgk la muka Hata..He said kene minum after meal sebab risau perut x tahan..huhu

Harap2 aku & Hata boleh disiplinkn diri minum minuman ni..usia semakin meningkat..nak beli product2 gempak pitih x berapa nk layan..haha..


Oh ya..kalo nk lagi kaw..letak la hirisan limau nipis jgk ye...huhu


Korang dh try?



End


2 comments:

Asha Lya said...

aishh first time nampak..tak pernah lya buat mcm ni.elok juga kan jimat kos

Mar Mansor said...

bagus nih..dah mencuba..nak tengok hasilnya nanti