Wednesday, February 18, 2015

Kisah Qaisara : Homework

As Salam

Semalam, amik aje che mek dari school baru, aku tgk ade buku school che mek..Aku syak ade keje homework yg teacher suh buat dkt rumah..

Masuk je dlm kete che mek menggagau cari buku sekolah & tunjuk dkt aku ade homework.

Lepas sesi memasak sambil menjerit, selesai makan..Terus aku tarik che mek utk siapkan homework..That time udah pkol 9.30pm..

Ya Allah...Istigfar Panjanggggg aku nak mengadap che mek mngabihkan 4 page homework yg teacher bagi...Che mek punya IKLAN 5 minit, buat homework 2 minit pun x sampai...Agak2 berapa lama nak habiskan 4 page tu???

Kalo time mood belajarnya datang 3-4 buku pun relax jer...kiki
1 of page homework yg kena buat.. Nak mengaler ini pun Ya Allah..... Dekat 15 minit aku tunggu..Ade je IKLAN nya..Lenguh la..Nak kaler warna warni la... Nak sharp-kan kaler pencil la... Itu pun ade hati suh aku plk yg sambung mewarna..

Mujur la ade 1 page yg berbintang mnjadi MOTIVASI utk che mek habiskan homework..Aku cakap gini :

" Qaisara kena kaler sendiri..Nanti teacher bagi STAR..Kalo ibu yg warna, nnt ibu yg dapat STAR "

Terus tekun je mewarna UTK SEBIJIK bola tu...hohho

Camne la mak,ayah,kakak, abang kite dulu mngajar kite kan?
Adakah kite pun byk IKLAN mcm che mek ni?
Adakah kite pun mintak belas ehsan dari mereka?
Adakah kite ade bgtau parent yg kite ade HOMEWORK???


Tapi bile tgk homework che mek dah siap, aku rase puas hati..Lega.

Dekat bwh sekali stp page, ade tandatangan ibubapa.. Kira mcm parent acknowledgement la...huhu






End

3 comments:

Farah Waheda Wahid said...

rasa-rasa Farah memang banyak iklan dulu...

Izzati Amira said...

nanti ibu kaler , ibu yg dapar STAR ye.. hihih. comel

thisni3za said...

Farah : Saya rase saya pun gini jgk kot dulu2..hoho

Izzati : Psiko yg memeningkn ibunya sndiri..hoho