Wednesday, June 24, 2015

Renungan Ramadhan 6..

As Salam

Pagi tadi lepas sahur, sementara menunggu makanan turun ke perut..Sempat la belek HP kejab sambil leparking dkt katil..huhu

Sekali Hata tunjuk page yg sama aku tgh baca..

Sangat memberi pengajaran pada parent yg berkerjaya..BOTH OF THEM..Macam aku & Hata..So far, Alhamdulillah, kami still boleh faham lagi KENAPA dan MENGAPA sometimes che mek brkelakuan gitu & gini so kami akan follow je che mek as long as x melampau..

Marilah kita sama2 perbaiki diri sndiri dalam mndidik amanah Allah swt...huhu

Jadinya, wahai ibu bapa yg bekerjaya...

Jangan cepat melenting kalo anak byk kerenah tiap kali kite blk dr kerja or time amik mereka dr nursery or school..tak kira la kite kaya atau miskin..Ada maid atau tidak dkt rumah..Cara & style jaga tu x sama langsung dgn cara & style ibubapa sndiri yg handle...

Aku ni pun bukan perfect sgt dlm mnjaga anak...
At least dgn adanya tips2 & pengajaran gini, MESTI terlintas dalam pemikiran kita untuk improve diri supaya mnjadi sahabat kepada si anak...
Skrg..aku tgh brusaha utk jadi sahabat kepada che mek...Bukan senang wehhhhh...Ianya mengambil MASA panjang & memerlukan SKILL yg tinggi...kena banyak lagi belajar dari pakar...

Mase g Quill hari tu, aku beli lipstic, sebabnya lipstic favourite aku udah hilang...Ehhhhhh..che mek pun nak jgk...Tapi aku belikn lipbalm PINK aje la...Itu la yg dibawak kesana kemari...Nak kuar rumah pakai..nak makan, lap mulut..lepas makan..pakai semula...Layannnn...


Harap2 kita dapat perbaiki diri supaya mnjadi idola si anak...



Amin



End

0 comments: