Tuesday, September 08, 2015

Balik Kampung...

As Salam

30hb Hari tu kami sekeluarga blk kg dkt Perak...Family aku dkt sane belum tgk lagi cucu dan anak sedara yg baru...huhu..

Kami grk blk lps Zohor sbb ade a few things yg kena settled. Alhamdulillah..Smp kg pkol 4.15pm..Alhamdulillah mak dan abah happy je dpt ttg si adik..Alhamdulillah jgk adik x meragam sgt sbb brtukar tmpt baru...Dpt jgk aku distribute goodie bag raya yg dh lepas..sikit brng utk mak, abah, kakak2 dan anak sedara..Aku suke bile dieorg happy dgn ape yg aku bagi.. Alhamdulillah dieorg x cerewet..haha..

On Merdeka day.. My k.cik dan k.yong berkelah dkt rumah..Masak gulai lemak ayam kampung kacuk..sedap gilossss...

Paginya...aku dan Hata ke Tesco mncari brng sikit..Boleh plk trsangkut pool ni..Mujur la x mahal..Seronok je cousin2 che mek mandi sekali smp xmo naik..huhu..Last2 lepas mandi pool tu kena cakar dkg kucing..abih bocor 1 lvl..huhu..

Hari rabu..My kakcik ajak tido rumah die sbb nak ukur badan che mek utk buat set uniform school yg baru..Nak tggu stock dr school lmbt sgt..last2 aku cari je kain yg almost sama..Then mintak k.cik tlg jahitkan..bile dh bg pd org yg expert..Baju kemeja dan seluar siap dalam masa 2 ke 3 jam je kalo xde ape2 adjustment..huhu

Hari Sabtu lps subuh Hata grk dr KL blk Perak utk amik aku.. Pkol 11am grk blk KL skali dgn my k.yang sebab esokknya kami akan attend wedding nephew my BIL.. My k.yang x igt jln kesana..So kami la jadi tourist guide dieorg...huhu..tapi x dpt bwk bjalan sgt sbb aku risau si adik double penat..Sudahnya..masa dkt event, si adik mngamuk..Elok je lps mkn si adik mngamuk..Terus aku dan Hata tggu my k.yang dlm kete.. Then terpaksa la cancelled nk bwk dieorg g masjid india sblm blk perak...huhu

Ok..Itu je cite smggu aku...huhu
Cuaca dkt kg bile dh tghari bwk ke ptg..mmg membahang smp rase nk duduk berendam je dlm bilik air..Tapi kesejukan yg amat bile dinihari sebab hujan..


Aihhhh..Bile la dpt blk kg lg...
Less than 30days akan start keje semula...hukhuk..




End

0 comments: