Saturday, September 19, 2015

Milk Booster yg TIDAK MENJADI

As Salam..

Happy weekend semua..

Today aku nak share ttg milk booster : habbasyi oil yg aku amik hari tu..Sejak ESP SHAKLEE habis stok..aku plan nak try product lain.(gatai nak jimat kononnya)..

Lepas almost 2 weeks kot makan..aku rase perubahan..bukan ke arah yg memberansangkan..tapi ke arah yg mengecewakan..3 ke 4 hari lps mkn..aku dpt rase mcm kencing x lawas..lps kencing rase sakit/ngilu dibahagian itu dan kencing aku berbau stok kena curah air 1 baldi...aku sendiri pun geli..haha..then lepas itu..xde lg hasil EBM aku yg memberansangkan mcm mase aku amik ESP Shaklee..macam makin merundum plk..malah si adik xmo direct BF dgn aku..keras kejung si adik mnangis xmo direct BF smpkn aku terpaksa beli nipple silicon..itu pun kadang2 je berjaya..

Lepas cerita pd Hata..terus disuruhnya aku stop makan..try beli dan minum enfa mama A+..Alhamdulillah si adik slowly nak..tp kena time si adik mamai..dlm sedar x sedar gitu....kalo waktu sedar..jgn harap la..Skrg aku dh order semula shaklee ESP dan Alfafa..Alhamdulillah lepas belajar teknik minum yg betul..Susu aku meriah semula dan si adik mcm dh mula nk direct BF..harap2nya bile dh start semula minum ESP Shaklee ni susu aku meriah mcm mula2 dulu..Alhamdulillah stok mncukupi waktu tu..Doktor ckp..pump je (auto/manual) tanpa hisapan direct dr si anak..tidak mnjamin susu akan terus meriah..mungkin lama kelamaan ia akan makin brkurangan..itu sbb aku sedaya upaya brusaha supaya si adik direct BF dgn aku walaupun x kerap..at least bile smp masa utk perah...history of sucking tu ade...boleh gitu??huhu

Aku bkn nk kondem product ni..mungkin badan aku x sesuai dgn bahan2 dlm kapsul itu..ni ade balance lg 1 botol..ntah dkt sape aku nk sedekahkan..

Sedih weh bile si anak yg baru 2 bln xmo direct BF...bile skali direct..mmg rase syiok habis..huhu..baru rase tank betul2 kosong..




End

1 comments:

Mar Mansor said...

Tak serasi la tu.kawan saya pon ada pesan hati2 ambil supplemen, takut camtulah. Baby saya pun taknak direct, jenuh saya mengepam, hasil tak banyak mana,,
ESP pun saya nak ambil semula..