Friday, October 23, 2015

2nd Pregnancy Journey : Cuci Cuci...

As Salam
14-04-15

Sabtu(110415)
Sempat jgk akhirnya aku mencuci baju bajan si adik..
This week dh masuk mggu ke-28.. So WAJIB sediakan kelengkapan nak ke HOSPITAL dalam bonet kete..Itulah yang aku buat mase peknenkan che mek dulu..Bag kelengkapan aku & che mek sudah siap sedia sejak usia kandungan mncecah 28mggu..This time baby berpotensi utk KELUAR ye..kiki

Kicking si adik pun mmg dh terasa sgt...Kalo time active tu...Berbonjol2 perut aku..Seronok yg amat bile dpt tgk...Teruja sama mcm peknenkan che mek dulu...huhu
Sesi membasuh napkin, towel, hot blanket.. Aku sediakan :
- 18 helai napkin..
- 3 helai towel
- 3 helai hot blanket 
Baju bajan si adik...huhu
Nak dijadikan cerita, sepanjang aku shopping baju si adik, lansung x terlintas dikepala yg aku X BELI walau sehelai pun baju/seluar yg berlubang2 tu...OVERKAN???

Aku igt dh boleh stop dh beli baju2 si adik..Rupe2nya kena beli jgk lagi skali...haha
So aku plan nk pegi next baby expo event dkt MID VALLEY MID of May nnt..
Harap2 that time aku masih mampu berjalan sambil mmbawa si adik yg dh makin sihat dalam ni...kiki
Tapi, kalo ade rezeki lebih, x mustahil aku beli dalam masa terdekat ni....huhu

Mase duk kepit sarung tgn & kaki si adik, tetibe aku TERBEBEL sesorg...

"Udah lama x jemur pakaian comel2 nih...hihi"

Tetibe Hata tegur..

" Kenapa cakap sensorang?? Membebel ape??"

Terus aku tersipu2..boleh???haha


Alhamdulillah, semua dh siap basuh...
Cuma yg aku jahit sndiri & my kak cik jahitkan aje yg belum settle..Kena settlekan jgk tu sebab majority barut ada pd my kak cik..Aku mintak my kak cik jahitkan 9 helai, aku jahit SEHELAI..so total ada 10 helai...Cukup la kan???kiki

In Shaa Allah, this weekend akan start sortingmasuk dalam bag plk...



#throwback
End

0 comments: