Wednesday, October 28, 2015

2nd Pregnancy Journey : Diarrhea - 37 weeks++

As Salam
23-06-15

Hari Ahad lepas (210615) tak sangka aku kena Diarrhea + Gastrik..Menyesal x sudah bile time sahur just minum nestum je 2 sachet. Sebabnya aku xde selera nk makan..

Pkol 9pm smp HSB..Memula g kaunter kecemasan biase..Bile staff tu nampak perut...terus diarahkan aku ke dewan bersalin..Kepala lutut dh start mengeletar...kiki

Bile masuk je dlm bilik pemeriksaan, terus nurse letak CTG..Tapi si adik mgkn kepenatan / tidur, so catatan pergerakan x cantik..Nurse mintak aku mengiring sambil garu2 pusat kasi si adik geli...3 kali geli smp aku plk rase nk terkucil...Tapi si adik still maintain aje tidur..Terus nurse panggil doctor utk masuk air..
Lepas Dripped Air
Lepas masukkan air, baru la catatan movement si adik cantik...20 minit dripped air, tetibe plk nurse suh aku tukar pakai kain PINK..aku dh mula rase cuak..Tolong la jangan check "bawah"..haha

Lepas tukar kain, nurse suh tggu dkt kerusi menunggu..Then dlm pkol 10pm, interview session dgn doctor..then kena masuk bilik pemeriksaan utk scan keadaan si adik & air ketuban..Alhamdulillah, both of it in good condition..Aku pun xde rase ape2 contraction mase cherry tu sebab, tiap kali aku rase nk terkucil, "dia" keluar skali...So mmg xde rase memerut nk berak sebab cherry tu sama cair dgn air kencing...

Lepas scan, doctor ckp xde yg serius..So aku dibenarkan pulang..Pkol 11.40pm g amik ubat dkt Farmasi pesakit luar & dinasihatkan utk minum air dgn banyaknya...sebanyaknya...

Smp rumah pkol 12am++...

Cherry utk kali yg ke 10 kot..Sekali package dgn MUNTAH air..Aku igt xmo muntah...Sekali die NAK KELUAR jugak..Terus lembik bdn aku...Pkol 3am tersedar sebab rase nk terkucil..Cherry skali..Pkol 4.30am plan nk bersahur, cherry lagi...Smpkn aku terpaksa amik MC..Jalan terbaik utk elak byk kali cherry, aku TIDUR..Naik sakit kepala aku asyik paksa diri tidur je..Mane taknya..Celik mata, bile rase nk terkucil, mesti cherry...

Perkara terjadi smp ke tghari..Waktu tu aku dh x tahan & terpaksa buat TEH O KAW PEKAT...Alhamdulillah, sejam lebih lepas tu, cherry ade la rase ketul2 sikit..Pkol 4pm g klinik..Aku xmo g spital sbb takut kena admit & di-induce kalau keadaan terdesak...huhu

Berbuka mkn dkt Kenny Rogers..Aku tetibe rase nk makan ayam bakar kenny..huhu
Lepas brbuka terus blk..Alhamdulillah lepas tu dh x cherry & aku kembali ade energy...huhu

Alhamdulillah hari ini (220615) aku dh boleh bekerja cuma x boleh brpuasa..Mgkn sebab si adik dh makin matang so memerlukan makanan masuk dgn lebih kerap..

Setakat ni aku hanya dapat berpuasa 3 hari jer...
Masak la nak mngganti nnt...huhu





#throwback
End

0 comments: